Nowe auta dostawcze. Niewielki wzrost sprzedaży

Paweł Piątek
Jak podaje w swoim raporcie Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów  w sierpniu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 4 971 samochodów dostawczych, o 5,56% (+636 szt.) więcej niż rok wcześniej i o 6,82% (-364 szt.) mniej niż w lipcu 2023 roku. W 2023 roku zarejestrowano dotychczas w Polsce 41 853 samochody dostawcze, 2,11% więcej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Jak podaje w swoim raporcie Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w sierpniu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 4 971 samochodów dostawczych, o 5,56% (+636 szt.) więcej niż rok wcześniej i o 6,82% (-364 szt.) mniej niż w lipcu 2023 roku. W 2023 roku zarejestrowano dotychczas w Polsce 41 853 samochody dostawcze, 2,11% więcej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Newspress
Jak podaje w swoim raporcie Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w sierpniu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 4 971 samochodów dostawczych, o 5,56% (+636 szt.) więcej niż rok wcześniej i o 6,82% (-364 szt.) mniej niż w lipcu 2023 roku. W 2023 roku zarejestrowano dotychczas w Polsce 41 853 samochody dostawcze, 2,11% więcej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Jedenaście z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2023 roku w porównaniu do 2022 roku, w tym najbardziej Ssangyong, o 471,43%. Największy spadek zanotował Opel – o 26,74%.

Tytuł lidera rynku w 2023 roku dzierży Renault. Klienci kupili i zarejestrowali 8 666 aut tej marki, o 5,40% mniej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 20,71%. Na pozycji wicelidera znalazł się Ford, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 6 357 szt., o 4,73% więcej niż w 2022r. Udział marki w rynku wyniósł 15,19%.

Na trzecim miejscu jest Fiat. W 2023r. klienci tego producenta zarejestrowali 4 941 pojazdy dostawcze, o 25,79% więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 11,81%.

Na czwartej pozycji znalazła się Toyota, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 4 548 szt., o 46,10% więcej niż w 2022r. Udział marki w polskim rynku wyniósł 10,87%.

Na piątej pozycji uplasował się Mercedes. W 2023r. zarejestrowano 3 490 aut dostawczych tej marki, o 2,29% więcej niż w analogicznym okresie 2022r. Udział marki wyniósł 8,34%.

Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2023r. jest dotychczas Renault Master (6 749 szt.; -4,65% r/r). Na drugiej pozycji uplasowało się Iveco Daily (3 444 szt.; -26,69%), na trzeciej Fiat Ducato (3 332 szt.; +126,05% r/r), a na czwartej Ford Transit (2 932 szt.; +16,35%). Pierwszą piątkę zamyka Mercedes Sprinter (2 759 szt.;-1,39%).

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty