Nowe Audi RS6 oficjalnie

(pp)
Audi zaprezentowało trzecią już generację modelu RS6 Avant. Będzie to jeden z najmocniejszych seryjnie produkowanych pojazdów tej marki. Nowe RS6 Avant trafi do sprzedaży w II kwartale 2013 roku.
Fot. Audi
Fot. Audi

Producent z Ingolstadt opisuje swój nowy model jako "sportowy samochód do codziennego użytku". RS6 Avant ma stanowić kompromis pomiędzy wysokimi osiągami, a praktycznym wnętrzem. Z zewnątrz, sportowy charakter pojazdu zdradzają potężne wloty powietrza w przednim zderzaku wypełnione siatką o strukturze plastra miodu. Z tyłu uwagę zwracają dwie końcówki układu wydechowego zintegrowane z dyfuzorem, a także spoiler na pokrywie bagażnika. To nie wszystko. Względem standardowego A6 Avant, nadwozie RS6 zostało także poszerzone.

Wewnątrz odnajdziemy materiały znane z najlepiej wyposażonych wersji A6. Skórzana tapicerka przeszyta białą nicią, włókno węglowe oraz aluminiowe akcenty nie pozostawiają złudzeń, że RS6 to samochód sportowy. Pomimo dużych rozmiarów, w kabinie znalazło się miejsce dla czwórki pasażerów. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. nagłośnienie składające się z 15 głośników firmy Bang&Olufsen, system infotainment MMI oraz bezprzewodowe łącze internetowe.

Pod maską RS6 Avant pracuje 4-litrowa jednostka V8, która jest wspomagana przez dwie turbosprężarki. Opracowany wspólnie z Bentleyem silnik generuje 560 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni tiptronic. Taki układ napędowy pozwala rozpędzić RS6 Avant od 0 do 100 km/h w czasie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Jednak

Fot. Audi
Fot. Audi

kupując pakiet Dynamic, limit zostanie zwiększony do 280 km/h. Z kolei zakup pakietu Dynamic Plus pozwoli na rozpędzenie auta do 305 km/h.

Poza wysokimi osiągami, Audi szczyci się także zastosowaniem technologii przyjaznych środowisku. Nowe RS6 Avant będzie posiadało systemy start&stop, a także odłączania połowy cylindrów podczas jazdy z niewielkim obciążeniem. Według producenta, średnie zużycie paliwa wynosi 9,8 l/100 km. To aż o 40% mniej, niż w przypadku poprzednika.

Ceny tego modelu nie są jeszcze znane.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty