Najcenniejsze marki motoryzacyjne. Ranking BrandZ Kantar Millward Brown

Mariusz Michalak
Fot. Pixabay.com
Fot. Pixabay.com
Raport „BrandZ 100 Most Valuable Global Brands” powstaje na podstawie wielu różnych wskaźników, takich jak wyniki finansowe marek, badania opinii publicznej, bieżące działania firm oraz plany na przyszłość. Bardzo istotnym czynnikiem jest zaangażowanie w ochronę środowiska i rozwijanie proekologicznych technologii.

Wśród wszystkich marek najcenniejszą marką okazał się Aamazon (315 mld dolarów). W najnowszym raporcie „BrandZ 100 Most Valuable Global Brands” firmy badawczej Kantar Millward Brown Toyota jest liderem producentów samochodów po raz 7. z rzędu i 12. od początku istnienia tego badania. Według oceny Kantar Millward Brown wartość marki Toyota wynosi obecnie 29,15 miliardów dolarów. W zestawieniu wszystkich globalnych marek Toyota zajmuje 41. miejsce.

Tuż za Toyotą na podium uplasowały się dwie niemieckie marki: Mercedes-Benz, którego wartość wyceniono na 23,35 mld dolarów oraz BMW z zbliżonym wynikiem (23,32 mld dolarów). To właśnie niemieckie marki zdominowały czołówkę, ale z japońskich producentów do pierwszej dziesiątki weszła nie tylko zwycięska Toyota. Na uwagę zasługuję również fakt wysokiej pozycji producenta aut elektrycznych - Tesli.

Branża motoryzacyjna zanotowała w tym roku spadek średniej wartości marek o 7 proc.. Wynika to z tego, że cały sektor znajduje się w przededniu rewolucyjnych zmian i dlatego z rozwojem poszczególnych marek wiąże się wiele niewiadomych. Jak podkreślają autorzy raportu BrandZ, w nadchodzącym roku producenci samochodów skupią się na swoich planach wprowadzania do sprzedaży nowych modeli elektrycznych. Jednocześnie w najbliższych latach dominującą niskoemisyjną technologią będą hybrydy, ze względu na to że niewystarczająca infrastruktura ładowania oraz ograniczenia związane z bateriami i zasięgiem samochodów opóźniają masową sprzedaż aut elektrycznych.

Najcenniejsze marki motoryzacyjne. Ranking BrandZ Kantar Millward Brown

Pozycja

Marka

Wartość marki w 2018 (w mld dolarów)

Zmiana wartości marki rok do roku

1

Toyota

29,151

-3%

2

Mercedes-Benz

23,355

-9%

3

BMW

23,326

-9%

4

Honda

11,749

-7%

5

Ford

11,211

-12%

6

Nissan

10,554

-8%

7

Tesla

9,285

-1%

8

Audi

8,556

-11%

9

Volkswagen

6,707

12%

10

Porsche

5,817

nowa

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty