Motoryzacyjne rekordy. TOP 30 aut z najlepszym przyspieszeniem do 100 km/h

Michał Kij
CHEVROLET CORVETTE Z06Przyspieszenie 0-100: 2,9 sPrędkość maks.: 315 km/hMoc: 659 KMMoment obrotowy: 881 NmPojemność: 6,5 lLiczba cylindrów: V8Cena 340 000 złTak naprawdę w niecałe trzy sekundy osiąga 60 mil na godzinę, czyli 96 km/h, i to w dobrych rękach, ale drobiazgowość to pierwszy stopień jeśli nie do piekła, to na pewno do rozstroju żołądka. Corvette korzysta z najnowocześniejszych technologii, jak konkurenci, ale w przeciwieństwie do wielu z nich nie kosztuje tyle co małe miasto w Uzbekistanie.Fot. Chevrolet
CHEVROLET CORVETTE Z06Przyspieszenie 0-100: 2,9 sPrędkość maks.: 315 km/hMoc: 659 KMMoment obrotowy: 881 NmPojemność: 6,5 lLiczba cylindrów: V8Cena 340 000 złTak naprawdę w niecałe trzy sekundy osiąga 60 mil na godzinę, czyli 96 km/h, i to w dobrych rękach, ale drobiazgowość to pierwszy stopień jeśli nie do piekła, to na pewno do rozstroju żołądka. Corvette korzysta z najnowocześniejszych technologii, jak konkurenci, ale w przeciwieństwie do wielu z nich nie kosztuje tyle co małe miasto w Uzbekistanie.Fot. Chevrolet
Najszybszy samochód świata, rakietowy Thrust SSC, rozwinął prędkość prawie 1228 km/h – na pustyni. W prawdziwym życiu, nadziewanym czerwonymi światłami, liczy się krótki czas rozpędzania. Po wyjściu z tych samochodów zobaczysz na fotelu odcisk własnych, uśmiechniętych nerek.

Nie tak łatwo szybko się rozpędzić. Efektowny pisk i dym z opon to strata czasu, a trudno ich uniknąć. Tym większy podziw budzą konstruktorzy i kierowcy, dla których trzy sekundy to cała wieczność. Prezentujemy samochody, które osiągają 100 km/h w krótszym czasie. Jest ich całkiem sporo, a metody dochodzenia do zapierającego dech w piersiach wyniku – różne. Okazuje się, że napędy alternatywne mają w tym momencie sporo zalet. Niekoniecznie trzeba się zbroić w tysiąckonne silniki. Czasem wystarczy niecałe 300 koni i kierowca na diecie „1000 kalorii”.

Zobacz także: Testujemy Lexusa LC 500h

Większość z zebranych niżej aut, w tym cała czołówka, osiągnęła podany czas rozpędzania w testach praktycznych. Prowadzonych przez starych, wrednych, dociekliwych i czepialskich dziennikarzy. W wypadku niektórych aut, głównie z końca stawki, wierzymy na słowo ich producentom. Zgromadziliśmy najszybsze modele z ostatnich  lat, z których wszystkie mogą się poruszać po drogach publicznych i były lub nadal są w sprzedaży. Ceny orientacyjne, niektóre bez lokalnych podatków i ceł, bo czy przy dziesiątkach milionów mają one istotne znaczenie?

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie