Sprawa laserowych mierników prędkości zainteresowała jednego z posłów. Piotr Liroy-Marzec zwrócił się do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z prośbą o wyjaśnienia. W lutym 2016 roku w interpelacji nr 1091 zwracałem uwagę na problemy z urządzeniami Iskra-1, które nie spełniały ministerialnych wymogów metrologicznych. Dokonywane tym radarem pomiary prędkości były niewiarygodne i powszechnie odrzucane przez sądy. Rozwiązaniem tego problemu miało być wprowadzenie na wyposażenie Policji urządzeń ULTRALYTE LTI 20-20 LR oraz LTI 20/20 TruCAM" - wyjaśnia w interpelacji niezrzeszony poseł.
Tymczasem Sąd Rejonowy w Myślenicach, w wyroku z dnia 16 sierpnia 2016 roku (sygn. akt II W 1141/15), stwierdził, że pomiar dokonany powyżej wymienionym urządzeniem nie może stanowić dowodu w sprawie popełnienia wykroczenia z art. 92a K.w., gdyż nie pozwala ono określić pojazdu, którego prędkość podlegała kontroli.
W marcu tego roku Sąd Rejonowy dla Kraków-Podgórze podważył pomiar wykonany urządzeniem LTI 20/20 TruCAM. Wskazano m.in. na błędy pomiaru wynikające z szerokości wiązki laserowej, która wzrasta w miarę zwiększania się odległości od pojazdu. Stwierdzono, że urządzenie nie posiada również wymaganej przepisami funkcji automatycznej identyfikacji pojazdu, którego prędkość została zmierzona.
Poseł zwraca się z pytaniem ile urządzeń ULTRALYTE LTI 20-20 LR oraz LTI 20/20 TruCAM zostało zakupionych na wyposażenie polskich służb oraz jaki był koszt zakupu i szkoleń? Piotr Liroy-Marzec pyta również czy urządzenia posiadają niezbędne certyfikaty i jakie działania planuje podjąć ministerstwo w związku z powyżej przytoczonymi wyrokami.
Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?