Motor Life chroni silnik

(G)
Fot. Motor Life
Fot. Motor Life
W trakcie rozruchu zimny jeszcze silnik ulega przyspieszonemu zużyciu, ponieważ przez pewien czas pracuje z przewagą tarcia suchego. Uszlachetniacz Motor Life pozostawia na częściach zimnego silnika zwiększoną warstwę graniczną. Start silnika następuje więc z poziomu tej warstwy, czyli nie zachodzi zjawisko startu suchego.

Fot. Motor Life
Fot. Motor Life


Dla silnika ma to kapitalne znaczenie, skoro przyjmuje się, że każdy rozruch zimnego silnika znaczy tyle co przejechanie 300 do 400 kilometrów. Zjawisko startu suchego następuje w każdym silniku nie zawierającym uszlachetniacza metalu. W silniku, skrzyni biegów i innych podzespołach samochodu taki środek ma ważną rolę do spełnienia, ponieważ elementów trących, poddawanych obciążeniom i pracujących w niskiej, a następnie w wysokiej temperaturze jest wiele.

Redukcja tarcia

Dobry olej silnikowy chroni silnik, w praktyce kierowcy mogą się jednak zdarzać sytuacje ekstremalne. Wysokiej jakości środek niskotarciowy uszlachetniacz Motor Life, którego nośnikiem jest olej silnikowy, wytwarza zastępczą warstwę graniczną, dzięki której spada współczynnik tarcia.

Z przeprowadzonych badań wynika, że dodanie do oleju bazowego uszlachetniacza metalu o właściwościach nisko tarciowych powoduje zmniejszenie siły tarcia z 9,5 do 4,0 N, obniżenie temperatury węzła tarcia z 71 stopni do około 45 stopni C, to jest o ponad 57%, obniżenie współczynnika tarcia z 0,105 do 0,042, to jest o 150, zmniejszenie zużycia o 48%. Tak korzystne zmiany są wynikiem z utworzeniem na powierzchniach trących mikro warstewki chemicznej scalonej z materiałem rodzimym.

Kompozycja syntetyczna preparatu wnika w mikro nierówności powierzchni i tworzy warstewkę o podwyższonej twardości, charakteryzującej się dobrymi właściwościami ciernymi i bardzo dobrymi właściwościami zużyciowymi. Warstewka ta dzięki oddziaływaniu chemicznemu uszlachetniacza odbudowuje się w procesie tarcia węzła kinematycznego.

W teorii i praktyce

Zdaniem wybitnego tribologa prof. Stanisława Labera, Motor Life jest preparatem będącym mieszaniną związków chemicznych przygotowanym specjalnie do modyfikowania właściwości eksploatacyjnych. Preparat zmniejsza opory ruchu i zużycie, wpływając tym samym na wzrost trwałości i niezawodności działania węzłów tarcia maszyn, urządzeń i pojazdów. Nie ma on nic wspólnego z typowymi dodatkami uszlachetniającymi wchodzącymi w skład olejów.

Krzysztof Hołowczyc z Maciejem Wisławskim wielokrotnie stosowali Motor Life na trasach rajdowych, przy ekstremalnych obciążeniach. Zawsze praca turbiny przebiegała bez zakłóceń. Jest to opinia potwierdzona przez wielu innych rajdowców.

Doskonałe rezultaty uzyskiwano dzięki dolaniu Motor Life do baków oleju napędowego w samochodach serwisowych. Skutek był zauważalny natychmiast. Samochody miały lepszą dynamikę, zimny silnik dawał się łatwiej uruchomić. Także praca pompy wtryskowej i wtrysków byłą doskonalsza.

Nie tylko silnik

Bardzo dobre rezultaty można zauważyć stosując Motor Life w innych podzespołach, w których występuje silne tarcie i wysoka temperatura, takich jak: skrzynia biegów, most tylny i przedni, klimatyzacja oraz wspomaganie układu kierowniczego.

Przydatność Motor Life widać przede wszystkim w praktyce kierowców codziennie eksploatujących samochody w warunkach miejskich i na trasach. Zespoły sportowe mają do dyspozycji najlepsze serwisy, specyfiki i wszystko to, co jest potrzebne do zwycięstwa. Kierowcom potrzeba natomiast pewnego w działaniu, niedrogiego, skutecznego i bezpiecznego środka chroniącego newralgiczne układy i części samochodu przed zużyciem i mającego właściwości naprawcze w razie potrzeby.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty