Moto Nostalgia w Warszawie

(red) źródło: Mototarget
Fot. BMW
Fot. BMW
Legendarne modele BMW z lat 30., 60., 70. i 80. ubiegłego wieku można będzie oglądać w weekend na targach MOTO NOSTALGIA w Warszawie. Fani BMW będą mieli okazję prześledzić bogatą tradycję marki i poznać historię motoryzacji.

Legendarne modele BMW z lat 30., 60., 70. i 80. ubiegłego wieku można będzie oglądać w najbliższy weekend na targach Moto Nostalgia w Warszawie. Fani BMW będą mieli okazję prześledzić bogatą tradycję marki i poznać jej historię.

Fot. BMW
Fot. BMW

W ciągu dwóch dni Ogólnopolskich Targów Pojazdów Zabytkowych na odwiedzających będą czekać słynne, historyczne modele bawarskiej marki. Najstarszy wystawiany samochód to BMW 326 Cabrio - średniej wielkości auto produkowane w latach 1936-1941. Model 326 Cabrio po raz pierwszy został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Berlinie w 1936 roku. Jego konstruktorem był słynny Fritz Fiedler (1899-1972). Samochód charakteryzował się wyjątkowo nowoczesnym, jak na ówczesne czasy, designem i zyskał wielu nabywców pomimo relatywnie wysokiej ceny.

**CZYTAJ TAKŻE

Przeszłość i przyszłość - BMW Group ClassicSteve's Auto Restoration - Hot i Street Rody

**

Stylistykę lat 60-tych przypomni model BMW 1500 "Neue Klasse", produkowany w latach 1961-1966. Ten kompaktowy sedan z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 l rozwijał maksymalną prędkość do 150 km/h. Nowa strategia firmy sprawiła, że pojazdy BMW stały się dostępne dla nowej grupy klientów. Ci, których dotychczas nie było stać na luksusowe samochody, dzięki "Nowej Klasie" za przystępną cenę mogli sięgnąć po wizerunek klasy wyższej. Dzięki modelowi 1500 BMW zyskało popularność na całym świecie. W tym roku BMW obchodzi jubileusz 50-lecia powstania tego modelu.

W 1966 roku BMW wprowadziło serię "Null Zwei" (Zero-Dwa) i nowy model BMW 1802, dzięki któremu pozycja BMW, jako producenta wysokiej klasy samochodów, została ugruntowana. BMW 1802 produkowany był w latach 1966-1975, a jego prędkość maksymalna dochodziła do 170 km/h.

W roku 1968 bawarski koncern rozpoczął produkcję samochodu BMW 3.0 Si, który był protoplastą luksusowych limuzyn serii 7. Na targach zobaczymy model BMW 3.0 Si produkowany w latach 1968-1977, wyposażony w trzylitrowy silnik o mocy 200 KM, który pozwalał rozwijać prędkość maksymalną 211 km/h.

Na amatorów sportowej jazdy czekają modele M3 i M6 przygotowane przez sportowy dział BMW w latach 80-tych. Prezentowana wersja BMW M3 E30 to pierwszy taki model w historii BMW. Wyposażony w czterocylindrowy silnik o maksymalnej pojemności 2,5 litra i mocy 238 KM, samochód rozpędzał się do 248 km/h. Model ten odniósł największą liczbę zwycięstw w wyścigach serii DTM. Otrzymał również najwięcej nagród w klasie samochodów turystycznych. Z kolei przedstawiana na targach Moto Nostalgia 2011 amerykańska wersja BMW M6 była chwalona za udane połączenie elegancji, agresywnej stylistyki i luksusowego wyposażenia ze sportowymi osiągami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty