Mitsubishi Outlander. Jak sobie radzi w terenie?

Motofakty.pl
Mitsubishi Outlander to słynny SUV japońskiej marki. Trzecia generacja tego modelu zadebiutowała w 2012 roku, a trzy lata później na rynku pojawiła się wersja po faceliftingu. Zmodernizowana wersja została naszpikowana nowościami, które wpływają na świetny komfort jazdy. Nie zmieniło się jednak jedno – Outlander w dalszym ciągu nadaje się zarówno do podróżowania po mieście, jak i do offroadowej jazdy w terenie.

Na początku czerwca, z reporterem Gol24.pl – Francuskim Łącznikiem – za kierownicą, prezentowany model wyruszył do Francji na mistrzostwa Europy. Po przebyciu wielu tysięcy kilometrów i powrocie do Polski, postanowiliśmy sprawdzić możliwości auta poza utwardzonymi drogami.

Zacznijmy jednak od wnętrza Outlandera. Inżynierowie Mitsubishi zadbali, by podróżujący tym SUV-em mieli pod dostatkiem miejsca na nogi i nad głowami. Fotele obite skórą zapewniają komfort i dobre trzymanie podczas szybkiej jazdy.

Wśród wielu elementów wyposażenia, znajdziemy m.in. wielofunkcyjną kierownicę, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 6,1 cala, obsługujący system audio, kamerę cofania i bardzo rozbudowaną nawigację. Dodatkowo na pokładzie Outlandera zamontowano czujniki parkowania, automatyczne światła i wycieraczki, a także łącze Bluetooth. Kierowca ma do pomocy pakiet systemów bezpieczeństwa, m.in. system ostrzegania o nagłym hamowaniu, czy system stabilizacji toru jazdy. Bagażnik Mitsubishi Outlandera dysponuje pojemnością w wysokości 591 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność kufra wzrasta do 1681 litrów.

Napędem prezentowanego modelu zajmował się 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM i momencie obrotowym wynoszącym 195 Nm. Z jednostką współpracowała automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Mitsubishi Outlander świetnie radzi sobie w trudnym terenie, m.in. dzięki zastosowaniu napędu na cztery koła. Na pochwałę zasługuje zwłaszcza zawieszenie, które dobrze radzi sobie z nierównościami. Co ważne, auto zużywa średnio tylko 6,4 litra benzyny na 100 kilometrów. Outlander rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12 sekund i osiąga prędkość maksymalną w wysokości 190 km/h.

Ceny Mitsubishi Outlandera z 2-litrowym silnikiem benzynowym zaczynają się w Polsce od 95 990 zł. Za wersję z silnikiem diesla trzeba zapłacić 155 990 zł, natomiast hybryda kosztuje 205 990 zł.

Audionautix: Skinny Leonard – na licencji Creative Commons Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/) Wykonawca: http://audionautix.com/

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie