Uwagę zwraca duży rozstaw osi, krótkie zwisy oraz mocno pochylona przednia szyba. Kompaktowa kabina tworzy sylwetkę typu fastback i łączy się z nisko osadzonym, zaokrąglonym tyłem z aktywnym, wysuwanym spojlerem. Opcjonalnie dostępny jest kład siedzeń 2+2.
We wnętrzu centrum konsoli środkowej jest ekran dotykowy o przekątnej 11,9”. Wygląd cyfrowego zestawu wskaźników, z dostępem do licznych treści specyficznych dla maszyn AMG, można spersonalizować za pomocą indywidualnie wybieranych widoków. Opcjonalny wyświetlacz head-up pokazuje istotne informacje w trzech wymiarach, w dopasowaniu do rzeczywistej sytuacji na drodze. Tu również można wybierać spośród kilku wariantów prezentacji treści. W zależności od wyposażenia lub osobistych upodobań nastrojowe oświetlenie Ambiente rozświetla wnętrze w 64 różnych kolorach. Do wyboru jest siedem motywów kolorystycznych, w tym dwa ekskluzywne motywy AMG.
Na wyposażeniu znalazły się elektrycznie regulowane sportowe fotele AMG ze zintegrowanymi zagłówkami.
W momencie wprowadzenia na rynek nowy AMG GT Coupé będzie dostępny z 4,0-litrową jednostką V8 biturbo AMG o dwóch poziomach mocy. Silniki są montowane w całości ręcznie w firmowym zakładzie w Affalterbach, zgodnie z zasadą „Jeden człowiek, jeden silnik”. W topowym wariancie GT 63 4MATIC+ motor rozwija moc 430 kW (585 KM) i zapewnia maksymalny moment obrotowy 800 Nm w szerokim zakresie obrotów od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. W GT 55 4MATIC+ jednostka V8 generuje moc 350 kW (476 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 295 km/h. Oba modele V8 są standardowo wyposażone w całkowicie zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+.
Kierowcę wspierają m.in. asystenci odległości, toru jazdy czy zmiany pasa ruchu. W razie niebezpieczeństwa inteligentni pomocnicy pomagają odpowiednio zareagować na zbliżającą się kolizję. Funkcjonowanie systemów jest wizualizowane
za pomocą nowej koncepcji wyświetlania w zestawie wskaźników: w pełnoekranowym widoku kierowca ma podgląd swojego samochodu, pasów ruchu i ich oznaczeń oraz innych użytkowników drogi, takich jak auta osobowe, ciężarowe i jednoślady. Na podstawie tej reprezentacji otoczenia – w postaci trójwymiarowej sceny generowanej w czasie rzeczywistym – wizualizowany jest aktualny status poszczególnych asystentów.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?