Lotto Wyścig Mistrzów przełożony na 17 grudnia

(az/ip)
Lotto Wyścig Mistrzów
Lotto Wyścig Mistrzów
Impreza pod hasłem "Lotto Wyścig Mistrzów " przełożono na dzień 17 grudnia z uwagi na przesunięcie terminu prestiżowego Rajdu Barbórka i Gali rozdania nagród Polskiego Związku Motorowego. O zmianach poinformował oficjalnie organizator wydarzenia Jacek Nurzyński.

Impreza pod hasłem "Lotto Wyścig Mistrzów " przełożono na dzień 17 grudnia z uwagi na przesunięcie terminu prestiżowego Rajdu Barbórka i Gali rozdania nagród Polskiego Związku Motorowego. O zmianach poinformował oficjalnie organizator wydarzenia  Jacek Nurzyński.

Wyścig Mistrzów zwieńczy sezon wyjątkowym pojedynkiem kierowców

Lotto Wyścig Mistrzów
Lotto Wyścig Mistrzów

rajdowych  i wyścigowych w gokartach, dodatkowo bankiet będzie dla wielu okazją by spotkać się po sezonie 2011 i wymienić  doświadczeniami jak też  porozmawiać o przyszłym sezonie świata rajdów oraz wyścigów.  

Wiele osób zadaje nam pytanie czym różnią się kierowcy rajdowi od wyścigowych? Opisując w skrócie różnicę między kierowcami rajdowymi oraz wyścigowymi znaczną uwagę przykuwa rodzaj nawierzchni po jakiej się ścigają oraz typ i przygotowanie pojazdu. Pierwsi startują wraz z pilotem, który w trakcie rajdu na bieżąco czyta opis trasy tj. informuje o profilu zakrętów jak i prędkości z jaką powinny być pokonane. Często trasy rajdu przebiegają po bezdrożach, szutrach jak i śniegu czy lodzie. Zawodnicy walczą o jak najlepsze wyniki czasowe, które są sumowane z poszczególnych odcinków trasy rajdu.

**CZYTAJ TAKŻE

Rdest zwyciężyła w 21. Pucharze JesieniBasz dwukrotnie na podium w Sarno

**

Z takimi utrudnieniami nie muszą borykać się kierowcy wyścigowi, którzy startują na torach o bardzo równej asfaltowej nawierzchni. Ich rywalizacja nigdy nie przebiega po ośnieżonym lub oblodzonym torze. W odróżnieniu od kierowców rajdowych sami decydują o tym jak pokonywać zakręty ponadto zmuszeni są do bardzo dokładnego zapamiętania każdego zakrętu i kształtu torów.   Dla tych kierowców liczy się bezpośrednia walka z innymi uczestnikami wyścigu, który poprzedzony jest sesją kwalifikacyjną przed każdym ze startów.

Doświadczenia kierowców obu kategorii  są różne ale wszystkich łączy jedna dyscyplina, od której zaczęła się kariera sportowa, jest to karting. Od najmłodszych lat każdy z nich trenował swoje umiejętności na torach kartingowych z czego nadal korzystają.

"Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na taką formę rywalizacji, karting jest czymś co łączy ich wszystkich więc będzie to równa walka i uczciwa rywalizacja. Jako organizator zapewniam, że wszyscy zawodnicy będą doważeni do równej wagi, a gokarty jakimi będą jeździć będą przypadkowe zarówno w treningu, kwalifikacjach jak i wyścigu" mówi Jacek Nurzyński.

Pozostaje więc pytanie, którzy z nich będą lepiej radzić sobie  w sprzęcie wielokrotnie wolniejszym  wymagającym wielkiej precyzji  pokonywania zakrętów i bardzo płynnej jazdy ponieważ w kartingu różnice w czasach sięgają nawet tysięcznych sekundy.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty