Le Mans 2016. Toyota GAZOO Racing będzie walczyć o zwycięstwo

(ip)
Zespół Toyota GAZOO Racing wystartuje w 84. edycji słynnego wyścigu Le Mans dwoma nowymi bolidami TS050 Hybrid, które zadebiutowały w sezonie wyścigów długodystansowych FIA 2016. 24-godzinny wyścig we Francji stanowi trzecią rundę mistrzostw świata wyścigów długodystansowych FIA / Fot. Toyota
Zespół Toyota GAZOO Racing wystartuje w 84. edycji słynnego wyścigu Le Mans dwoma nowymi bolidami TS050 Hybrid, które zadebiutowały w sezonie wyścigów długodystansowych FIA 2016. 24-godzinny wyścig we Francji stanowi trzecią rundę mistrzostw świata wyścigów długodystansowych FIA / Fot. Toyota
Udostępnij:
Zespół Toyota GAZOO Racing wystartuje w 84. edycji słynnego wyścigu Le Mans dwoma nowymi bolidami TS050 Hybrid, które zadebiutowały w sezonie wyścigów długodystansowych FIA 2016. 24-godzinny wyścig we Francji stanowi trzecią rundę mistrzostw świata wyścigów długodystansowych FIA.

Toyota wystartuje w Le Mans po raz 18. Marka zadebiutowała w najbardziej znanym wyścigu długodystansowym w 1985 roku i od tamtej pory czterokrotnie zajęła 2. miejsce (1992, 1994, 1999 i 2013), zaś raz 3. miejsce (2014).

Za kierownicą TS050 Hybrid #5 usiądą mistrzowie świata 2014 – Anthony Davidson i Sébastien Buemi, a także japoński kierowca, Kazuki Nakajima, który w 2014 roku wywalczył w Le Mans pole position. Bolid #6 poprowadzą Stéphane Sarrazin, który trzykrotnie zdobył pole position na słynnym torze, Brytyjczyk Mike Conway i Kamui Kobayashi, japoński kierowca, startujący w poprzednich latach w Formule 1.

Walka o zwycięstwo w klasie LMP1 między Toyotą, Audi i Porsche odbędzie się 18 czerwca. Zespół Toyoty wystartuje dwoma nowymi bolidami TS050 Hybrid. Prototypy o mocy 1000 KM zostały zoptymalizowane specjalnie pod ten wyścig. Zmiany przyniosły znaczącą poprawę w porównaniu do poprzedniego modelu TS040 Hybrid. Pod maską bolidu pracuje nowy 2,4-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem. Jednostka powstała w centrum technicznym Higashi-Fuji w Japonii, podobnie jak cały napęd hybrydowy dostarczający 8 MJ energii.

Nowa karoseria została opracowana w zakładzie Toyota Motorsport GmbH w Kolonii, gdzie Toyota GAZOO Racing ma swoją siedzibę. Nowy napęd składa się niemal w całości z przeprojektowanych części, zoptymalizowanych pod kątem masy i wydajności. Na torze Circuit de la Sarthe w Le Mans TS050 Hybrid zadebiutuje z nowym pakietem aerodynamicznym.

Oficjalny test 5 czerwca daje nadzieje na bardzo dobry wynik. Najszybsze okrążenie wypadło o 2,124 s lepiej niż oficjalne najszybsze okrążenie wykonane w czasie wyścigu w 2015 roku. Udało się to pomimo wymaganej przepisami redukcji zużycia paliwa o 10%. Oba samochody okazały się niezawodne i przejechały 177 okrążeń, czyli 2 412 km.

Wyścig Le Mans stanowi dla kierowców ogromne wyzwanie. Udział w nim oznacza łącznie 35 godzin jazdy, poczynając od 4-godzinnych ćwiczeń i 2-godzinnych kwalifikacji w środę 15 czerwca. W czwartek 16 czerwca odbędą się dwie kolejne tury kwalifikacji trwające po 2 godziny (o 19.00 i 22.00). O pozycji startowej w głównym wyścigu decyduje najszybsze okrążenie wykonane w ciągu którejkolwiek z sesji kwalifikacyjnych. 24-godzinny wyścig rozpocznie się w sobotę o 15.00.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #2

DeWalt

DeWALT DCD777S2T

1 267,00 zł648,98 zł-49%
miejsce #3

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie