HUB Ekoen znajduje się w centrum największej w Warszawie dzielnicy biurowej; wjazd od dwóch ulic Postępu i od ulicy Marynarskiej. Mimo, że stacja jest się za szlabanem przy budynku biurowym, parkowanie na czas usługi jest bezpłatne. Już teraz, w trakcie ładowania w czasie godzin otwarcia biurowca, klienci mogą skorzystać ze znajdujących się na terenie obiektu: kawiarni, restauracji, toalet oraz miejsca do odpoczynku. Docelowo, wiosną tego roku, HUB będzie posiadał własną infrastrukturę pozwalającą skorzystać ze strefy relaksu, WiFi oraz z oferty gastronomicznej i toalety otwartych przez całą dobę. Zadaszone zostaną również miejsca do ładowania. W najbliższym czasie firma planuje rozbudowę sieci HUB’ów w największych miastach wojewódzkich, ze szczególnym uwzględnieniem Warszawy.
W Polsce liczba aut elektrycznych bateryjnych (BEV) rokrocznie podwaja się. Jednocześnie rynek infrastruktury ładowania rozwija się z dwukrotnie mniejszą dynamiką i obecnie nie pokrywa zapotrzebowania wynikającego z popytu. Do 2025 roku przewidywany jest dziesięciokrotny wzrost liczby pojazdów BEV, która osiągnie łączną wartość ok 220 tysięcy sztuk. W 2022 roku łączna moc infrastruktury ładowania wynosiła zaledwie 77 MW. Biorąc pod uwagę prognozy rozwoju rynku BEV, szacuje się, że minimalne zapotrzebowanie na stacje ładowania do 2025 roku wzrośnie do poziomu 435,8 MW a do roku 2035 do poziomu aż 2613 MW, co oznacza 34-krotny wzrost. W tych okolicznościach wielostanowiskowe, ultraszybkie HUBy ładowania wydają się jedynym słusznym rozwiązaniem potrzeb rynku elektromobilności.
W HUBach Ekoen auta ładują się prądem stałym (DC) z wielokrotnie większą mocą niż w większości dostępnych w kraju punktach. To ogromna wygoda zarówno dla kierowców jeżdżących w długie trasy, jak i korzystających z elektryków w mieście. Obecnie ponad 70% istniejących punktów ładowania w Polsce bazuje na wykorzystaniu prądu zmiennego AC oferując niską moc ładowania (z reguły od 3,7 kW do 22 kW). Rezultatem jest bardzo długi czas ładowania; pojazd energię na przejechanie 100 km pobiera w czasie od 3 do 5 godzin. Tego typu rozwiązania są właściwe dla użytku domowego, ale nieakceptowalne przez klientów w publicznych stacjach, gdzie krótki czas postoju jest największym benefitem. Co ważne, nawet większość istniejących punktów ładowania prądem stałym DC (tzw. ładowarek szybkich) wciąż nie uwzględnia potencjału technologicznego najnowszych modeli aut elektrycznych, które mogą ładować się już z mocą do 270 kW. Obecnie, na terenie Warszawy znajduje się około 50 ogólnodostępnych punktów ładowania, z czego tylko kilka oferuje moc 150 kW. Dominuje infrastruktura rozproszona (składająca się z pojedynczych ładowarek oferujących pojedyncze punkty), o niewielkiej mocy i tym samym niskiej wydajności w świadczeniu tych usług.
Całkowita moc oddawanej stacji to 1,5 MW. Inteligentny sposób zarządzania energią na bieżąco śledzi parametry sieci i pobór mocy na punktach ładowania i dostosowuje całkowity pobór mocy stacji do możliwości sieci oraz potrzeb aktualnie podłączonych pojazdów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple Beats Flex żółty (MYMD2EE/A)
w zależności od tego, co robisz, słuchawki beats f…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Czarne
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
kup teraz

Beyerdynamic DT770 PRO 80Ohm
Najważniejsze cechy:• ergonomiczny kształt• przewó…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Złote
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116D…
Pirat drogowy w Lublinie