Kangoo na prąd

(mp)
W 2011 r. rozpocznie się sprzedaż samochodów elektrycznych Renault. Jednak już teraz francuski koncern prezentuje prototyp auta na prąd – Kangoo be bop Z.E.

Fot. Renault
Fot. Renault

Pojazd dysponuje technologią bardzo zbliżoną do tej, w którą wyposażone będą w przyszłości seryjnie produkowane samochody - znajdującą się obecnie w fazie prac rozwojowych.

Renault Kangoo be bop Z.E. ma w silnik elektryczny o mocy 60 KM osiągający 12 000 obr./min. Jego sprawność energetyczna sięga 90 proc., a więc jest znacznie wyższa od wynoszącej ok. 25 proc. sprawności silników spalinowych (wynikającej ze

Fot. Renault
Fot. Renault

znacznie większych strat energetycznych).

Jednostka jest zasilana z akumulatora o pojemności energetycznej 15 kWh. Ważącą 250 kg baterię umiejscowiono pod podłogą samochodu, między przednimi a tylnymi siedzeniami. Chłodzenie akumulatora odbywa się poprzez przepływ otaczającego powietrza (ciepło odprowadzane jest przez aluminiową obudowę). Zasięg wynosi ok. 100 km, ale docelowo ma wzrosnąć do ok. 160 km.

Akumulator ładuje się poprzez gniazdo typu Marechal, umieszczone pod klapką z przodu samochodu obok prawego reflektora. Możliwe są dwa tryby ładowania akumulatora:

Fot. Renault
Fot. Renault

- ładowanie zwykłe poprzez domowe gniazdo 220V 10/16A, umożliwiające doładowanie akumulatora w ciągu 6-8 godzin. Jest to właściwy tryb ładowania akumulatora podczas postoju pojazdu w ciągu nocy lub podczas dnia pracy;

- ładowanie szybkie poprzez gniazdo 400V 32A prądu trójfazowego (stosowna infrastruktura jest w trakcie rozbudowy), umożliwiające doładowanie akumulatora do poziomu 80 proc. jego pojemności w ciągu ok. 30 minut.

Elektryczny silnik współpracuje z reduktorem zastępującym skrzynię biegów. Reduktor ma tylko jedno stałe przełożenie. Zapewnia płynne, pozbawione szarpnięć przyśpieszenia.

Auto wyposażono w światła z diodami elektroluminescencyjnymi o niskim poborze prądu
(przód i tył). Ponadto, również w celu obniżenia zużycia energii, poprawiona została aerodynamika. Kangoo be bop Z.E. posiada pełne obręcze kół, a jego prześwit został obniżony o 20 mm w stosunku do wersji konwencjonalnej.

Na bokach nadwozia znajduje się świetlny wskaźnik informujący o stanie naładowania akumulatorów. Pojawia się on z chwilą wciśnięcia przycisku pilota centralnego zamka. Wewnątrz umieszczono stale widoczny dla kierowcy drugi wskaźnik, usytuowany po lewej stronie zespołu zegarów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty