Jak kręcić

(c)
Fot. Bosch: Aktywny układ kierowniczy jest jeszcze za drogi. Bosch pracuje nad rozwiązaniem, które pomoże kierowcy opanować pojazd w sytuacjach krytycznych. System wzmacnia lub ogranicza działanie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego.
Fot. Bosch: Aktywny układ kierowniczy jest jeszcze za drogi. Bosch pracuje nad rozwiązaniem, które pomoże kierowcy opanować pojazd w sytuacjach krytycznych. System wzmacnia lub ogranicza działanie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego.
Firma Bosch pracuje nad układem, który pomoże kierowcy opanować pojazd w krytycznej sytuacji.

Firma Bosch pracuje nad układem, który pomoże kierowcy opanować pojazd w sytuacjach krytycznych. System wzmacnia lub ogranicza działanie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Obecnie są prowadzone próby na modelach prototypowych.

 

Fot. Bosch: Aktywny układ kierowniczy jest jeszcze za drogi. Bosch pracuje nad rozwiązaniem, które pomoże kierowcy opanować pojazd w sytuacjach krytycznych.
Fot. Bosch: Aktywny układ kierowniczy jest jeszcze za drogi. Bosch pracuje nad rozwiązaniem, które pomoże kierowcy opanować pojazd w sytuacjach krytycznych. System wzmacnia lub ogranicza działanie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego.

W oparciu o dane z czujników ESP informujące o stabilności pojazdu, system rozpoznaje krytyczne sytuacje i modyfikuje zachowanie układu kierowniczego. Jeżeli rzeczywista pozycja kierownicy nie jest adekwatna do pobranych wartości pomiarowych, funkcja wzmacnia lub zmniejsza działanie układu wspomagania kierownicy. Ma to wpływ na zmianę zadanego przez kierowcę kąta skrętu koła kierownicy i dopasowanie go do żądanej wartości optymalnej.

System optymalizacji wspomagania układu kierowniczego jest rozwiązaniem, które można zrealizować wyłącznie przy pomocy dodatkowego oprogramowania. Pojazd musi być wyposażony w system ESP i elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.

 

Odczuwalnym skutkiem działania układu są szybsze i bardziej precyzyjne ruchy kierownicą, które ułatwiają utrzymanie bezpiecznego toru jazdy samochodu. W większości sytuacji grożących poślizgiem wystarczy właśnie ingerencja w położenie kierownicy, aby zapobiec kolizji. Funkcja jest przydatna również w razie gwałtownego hamowania, np. na jednostronnie oblodzonej jezdni. W tym przypadku, nawet gdy auto wyposażone jest w system ABS, kierowca musi lekko skontrować kierownicą, aby zachować stabilność pojazdu.

 

System optymalizacji wspomagania układu kierowniczego jest rozwiązaniem tańszym od aktywnego układu kierowniczego, stosowanego np. w BMW serii 6. W aktywnym układzie kierowniczym system sam, bez wiedzy kierowcy koryguje skręt kół.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty