W Koji Arai, Dyrektor Działu Obsługi Klienta i Wiceprezes Honda Motor Europe Ltd. oraz Eric Nottez, Prezes firmy SNAM,
podpisali oficjalną umowę o długoterminowej współpracy. Uroczystość odbyła się w europejskiej siedzibie Hondy w angielskim Slough.
Francuska firma SNAM (Société Nouvelle d'Affinage des Métaux) będzie odpowiedzialna za zbiórkę oraz recykling akumulatorów pochodzących z hybrydowych modeli marki Honda w Europie (wysokonapięciowych, przemysłowych baterii niklowo-metalowo-wodorkowych oraz litowo-jonowych).
Obie firmy współpracują przy tworzeniu systemu śledzenia cyklu życia zużytych akumulatorów od chwili ich odbioru z salonów dilerskich Hondy oraz demontażu ze złomowanych pojazdów do momentu ich recyklingu w specjalistycznych zakładach.
Każdy akumulator po demontażu będzie przetwarzany w zakładach firmy SNAM w St. Quentin-Fallavier (Isère) oraz Viviez (Aveyron).
Wszystkie punkty zbiórki akumulatorów należące do Hondy będą ściśle współpracować z firmą SNAM, co ma zapewnić recykling baterii niklowo-metalowo-wodorkowych oraz litowo-jonowych zgodny z europejskimi normami ekologicznymi. Zbiórkę i recykling przemysłowych akumulatorów w Europie regulują przepisy dyrektywy UE w sprawie baterii i akumulatorów (2006/66/EC), która zyskała moc prawną 26 września 2006 roku i która zobowiązywała Kraje Członkowskie do dostosowania wewnętrznego prawa do przepisów narzucanych przez ww. dyrektywę w terminie dwóch lat od jej wprowadzenia. Choć treść samej dyrektywy nie narzuca minimalnego procentowego progu zbiórki akumulatorów przemysłowych, wydajność recyklingowa powinna wynosić minimum 50% masy akumulatorów wprowadzonych do obrotu.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?