Ruchome elementy aerodynamiczne z przodu, po bokach i z tyłu pojazdu, wpływają na przepływ powietrza wokół samochodu. Zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym podwozie, jest całkowicie zamknięte. Dzięki współczynnikowi cw 0,25, Audi e-tron quattro concept ustanawia nowy rekord w segmencie SUV-ów. Wpływa to wymiernie na duży, ponad 500 kilometrowy zasięg tego modelu.
Pojazd studyjny bazuje na modularnej, wzdłużnej platformie podłogowej drugiej generacji, dającej duże możliwości jeśli chodzi o montaż układu napędowego i karoserii. Długość auta mieści je w przedziale pomiędzy Audi Q5 a Q7. Typowy dla SUV-ów kształt karoserii z jednej strony i płaska, podobna do coupe kabina Audi e-tron quattro concept z drugiej, dają wrażenie dużej dynamiki. Przestronne wnętrze oferuje miejsce dla czterech osób.
Pojemny, litowo-jonowy akumulator umieszczono pomiędzy osiami, poniżej przedziału pasażerskiego. Takie miejsce montażu zapewnia nisko osadzony punkt ciężkości oraz równomierne rozłożenie obciążeń między osiami.
Projektując układ napędowy, inżynierowie Audi korzystali ze swych doświadczeń przy budowie elektrycznie napędzanego, sportowego Audi R8 e-tron. Audi e-tron quattro concept napędzają trzy silniki elektryczne: jeden umieszczony na osi przedniej, dwa kolejne na tylnej.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?