Blok nowego silnika został wykonany z aluminium, a szesnastozaworową głowicę wyposażono w dwa wałki. W celu zmniejszenia zużycia paliwa, jednostkę wyposażono w zmienne fazy rozrządu. Dzięki turbodoładowaniu, motor ten generuje 180 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsza z tych wartości dostępna jest przy 6 tys. obr./min., zaś druga już od 1,5 tys. obr./min.
Nowy silnik będzie wytwarzany w rumuńskiej fabryce w mieście Craiova. Początkowo, motor 1.5 EcoBoost będzie sprzedawany równolegle z oferowaną dotychczas jednostką 1.6 EcoBoost. Jednak w ciągu kolejnych miesięcy, Ford systematycznie będzie wycofywał starszą konstrukcję ze swojej oferty.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?