Ford Mustang Mach-E jako ambulans. Kluczowa okazała się jedna zmiana

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Inżynierowie Forda spędzili wiele czasu na wizytach w serwisach obsługujących ambulanse, aby dowiedzieć się, czego ich załogi naprawdę oczekują od pojazdów.
Inżynierowie Forda spędzili wiele czasu na wizytach w serwisach obsługujących ambulanse, aby dowiedzieć się, czego ich załogi naprawdę oczekują od pojazdów. Ford
Aby jak najszybciej dotrzeć do miejsca wypadku ratownicy medyczni London Ambulance Service korzystają z 42 samochodów szybkiego reagowania (Fast Response Unit, FRU). Wszystkie są specjalnie zaadaptowanymi elektrycznymi Fordami Mustangami Mach-E.

Inżynierowie Forda spędzili wiele czasu na wizytach w serwisach obsługujących ambulanse, aby dowiedzieć się, czego ich załogi naprawdę oczekują od pojazdów. Jednym z głównych zastrzeżeń była konieczność montowania wielu dodatkowych urządzeń na panelu przy przedniej szybie lub na desce rozdzielczej, takich jak nawigacja czy terminal danych, wyświetlający informacje o wezwaniach, do których jest wysyłane pogotowie ratunkowe.

Kluczowa zmiana

Rozwiązaniem okazał się moduł integracyjny SYNC, opracowany przez zespół usług integracji cyfrowej Ford Pro, który umożliwia przełączanie ekranu SYNC pojazdu z normalnego widoku klienta na widok danych z komputera pogotowia ratunkowego zamontowanego w bagażniku. Zapewnia to ratownikom medycznym potrzebne informacje na temat zgłoszenia, do którego się udają i sposobu dotarcia na miejsce, poprawia porządek wewnątrz pojazdu, pozwala na wyświetlanie obrazu na dużym ekranie i jest znacznie bardziej ekonomiczne, niż instalowanie dodatkowego sprzętu. Oznacza to również, że nie ma potrzeby wycinania dodatkowych otworów w desce rozdzielczej i łatwość demontażu po zakończeniu eksploatacji pojazdu.

„Nasze samochody mają zasięg około 300 mil (około 482 km) pomiędzy ładowaniami. Bardzo zależało nam na wybraniu pojazdu elektrycznego, w którym pojemność akumulatora wystarczałaby na funkcjonowanie podczas 12-godzinnej zmiany” – powiedział Daniel Elkeles, dyrektor generalny London Ambulance Service.

„Wpadliśmy na pomysł modułu integracyjnego SYNC po rozmowie z ratownikami medycznymi na temat trudności, jakie napotykają podczas korzystania z dotychczasowych rozwiązań, stosowanych w karetkach pogotowia. System został zaprojektowany, przetestowany i wdrożony w ciągu roku, a teraz jest oferowany każdej ze służb, które mogą z niego skorzystać” – James Braddy, odpowiedzialny za rozwiązania cyfrowe w Ford Pro Special Vehicles.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E powstał na specjalnie dla niego stworzonej platformie GE-1. Dostępny jest w dwóch wersjach zasięgu - z akumulatorem o pojemności 68 kWh i 88 kWh (pojemności użyteczne). Można wybierać między napędem na tylną oś i wszystkie koła.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty