Folia do szyb samochodowych

(xx)
Udostępnij:
Decydując się na założenie folii na szybach naszego auta nie powinniśmy oszczędzać. Jeżeli nie stać nas na atestowany produkt lepiej wstrzymajmy się z montażem.

Każda folia użyta w samochodzie musi być przebadana przez Instytut Szkła i Ceramiki w Krakowie. 
Jest to jedyna w Polsce instytucja, która ma uprawnienia do wydawania odpowiednich certyfikatów. Warsztaty samochodowe zajmujące się montażem folii, są zobowiązane posiadać odpowiednie zaświadczenia tegoż właśnie instytutu. Na każdej z szyb, na której zamontowano folię warsztat ma obowiązek nakleić naklejkę z własnym numerem rejestru. W warsztacie takim powinniśmy dostać także zaświadczenie, na którym widnieją dane pojazdu oraz zamontowanej folii. Jest to o tyle istotne, że zaświadczenie to będziemy musieli wozić ze sobą wraz z dowodem rejestracyjnym i okazywać na żądanie policji.
 
- Pamiętajmy o zabieraniu ze sobą tego zaświadczenia - mówi nadkom. Janusz Staniszewski. - Jego brak, a także brak oznakowania folii może spowodować zatrzymanie przez policję dowodu rejestracyjnego i skierowanie pojazdu na odpowiednie badania techniczne.

Tak więc do montażu folii na szyby samochodu należy wybierać tylko warsztaty posiadające certyfikat Instytutu Ceramiki i Szkła. Jeżeli mamy jakieś wątpliwości nie wahajmy się poprosić właściciela warsztatu o okazanie tego zaświadczenia. Nie warto korzystać z propozycji warsztatów nieuprawnionych do tego typu usług, nawet jeżeli oferują one korzystne ceny. Zamontowanie folii jest czynnością skomplikowaną i czasochłonną, zaś od stopnia fachowości, z jaką zostanie ona założona może zależeć nasze bezpieczeństwo na drodze.

 
Jaka folia i za ile?
Tanie folie dostępne na giełdach samochodowych zwykle nie tylko nie posiadają odpowiednich certyfikatów, ale są po prostu niskiej jakości. Pamiętajmy, że zagraniczne atesty na tego typu produkty nie są w Polsce uznawane - folia musi mieć atest Instytutu Ceramiki i Szkła w Krakowie. Folia wysokiej jakości kosztuje około 70 - 80 złotych za metr kwadratowy. Do tego trzeba doliczyć koszt robocizny, który może być jednak bardzo różny, zależnie od warsztatu. Niektóre warsztaty liczą sobie bowiem za roboczogodziny (zakładanie folii to minimum 4 - 5 godzin), inne od metrów założonej folii.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie