Folia do szyb samochodowych

(xx)
Decydując się na założenie folii na szybach naszego auta nie powinniśmy oszczędzać. Jeżeli nie stać nas na atestowany produkt lepiej wstrzymajmy się z montażem.

Każda folia użyta w samochodzie musi być przebadana przez Instytut Szkła i Ceramiki w Krakowie. 
Jest to jedyna w Polsce instytucja, która ma uprawnienia do wydawania odpowiednich certyfikatów. Warsztaty samochodowe zajmujące się montażem folii, są zobowiązane posiadać odpowiednie zaświadczenia tegoż właśnie instytutu. Na każdej z szyb, na której zamontowano folię warsztat ma obowiązek nakleić naklejkę z własnym numerem rejestru. W warsztacie takim powinniśmy dostać także zaświadczenie, na którym widnieją dane pojazdu oraz zamontowanej folii. Jest to o tyle istotne, że zaświadczenie to będziemy musieli wozić ze sobą wraz z dowodem rejestracyjnym i okazywać na żądanie policji.
 
- Pamiętajmy o zabieraniu ze sobą tego zaświadczenia - mówi nadkom. Janusz Staniszewski. - Jego brak, a także brak oznakowania folii może spowodować zatrzymanie przez policję dowodu rejestracyjnego i skierowanie pojazdu na odpowiednie badania techniczne.

Tak więc do montażu folii na szyby samochodu należy wybierać tylko warsztaty posiadające certyfikat Instytutu Ceramiki i Szkła. Jeżeli mamy jakieś wątpliwości nie wahajmy się poprosić właściciela warsztatu o okazanie tego zaświadczenia. Nie warto korzystać z propozycji warsztatów nieuprawnionych do tego typu usług, nawet jeżeli oferują one korzystne ceny. Zamontowanie folii jest czynnością skomplikowaną i czasochłonną, zaś od stopnia fachowości, z jaką zostanie ona założona może zależeć nasze bezpieczeństwo na drodze.

 
Jaka folia i za ile?
Tanie folie dostępne na giełdach samochodowych zwykle nie tylko nie posiadają odpowiednich certyfikatów, ale są po prostu niskiej jakości. Pamiętajmy, że zagraniczne atesty na tego typu produkty nie są w Polsce uznawane - folia musi mieć atest Instytutu Ceramiki i Szkła w Krakowie. Folia wysokiej jakości kosztuje około 70 - 80 złotych za metr kwadratowy. Do tego trzeba doliczyć koszt robocizny, który może być jednak bardzo różny, zależnie od warsztatu. Niektóre warsztaty liczą sobie bowiem za roboczogodziny (zakładanie folii to minimum 4 - 5 godzin), inne od metrów założonej folii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy ocenili rząd Tuska. Zaskakujące wyniki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty