Finał 13. edycji Pucharu Polski OFF-ROAD PL

(ip)
Finał 13. edycji Pucharu Polski OFF-ROAD PL, Fot:OFF-ROAD PL
Finał 13. edycji Pucharu Polski OFF-ROAD PL, Fot:OFF-ROAD PL
W niedzielę 2 czerwca, ogłoszeniem oficjalnych wyników końcowych i rozdaniem nagród, zakończyła się 13. edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Przedłużoną i ekstremalnie ciężką Rundę wygrali najwytrwalsi i najlepsi. Mamy zwycięzców obu klas, a zawodnicy po piątkowych dwóch odcinkach dziennych w sobotę musieli zawalczyć o zwycięstwo w aż trzech etapach!

Ostatnie kilometry do zwycięstwa

Finał 13. edycji Pucharu Polski OFF-ROAD PL, Fot:OFF-ROAD PL
Finał 13. edycji Pucharu Polski OFF-ROAD PL, Fot:OFF-ROAD PL

O świcie zawodnicy musieli zmierzyć się z kolejnym wyzwaniem – zmienioną przez całonocne opady trasą. Deszczowa aura towarzyszyła im podczas porannego i popołudniowego OES-u. Wszystkie przeszkody, z którymi załogi miały okazję zapoznać się wcześniej, całkowicie zmieniły swoje oblicze, więc taktyka ich pokonywania nie miała nic wspólnego z doświadczeniem z dnia poprzedniego. Dzień rozpoczął się od piaskowych trawersów, które były dopiero rozgrzewką przed wjazdem w głębokie brody i szybkie, piaskowe muldy, w których każda kolejna załoga pozostawiała za sobą coraz większe koleiny. Przejazd przez ogromne rozlewisko był jednym z ulubionych odcinków, w których brali udział także przedstawiciele mediów. Było widowiskowo i niezwykle ciekawie, a kulminacją tego efektu była znana z dnia poprzedniego „Mokra Babka”, czyli wymagająca próba w głębokiej wodzie, z której załogi musiały wspiąć się bezpośrednio na niemal pionowy trawers.

Po porannym etapie po raz kolejny dały o sobie znać awarie, które nie pozwoliły kilku załogom wystartować do następnego, popołudniowego etapu, odbierając powoli nadzieję na udział w najbardziej wyczekiwanym przez wszystkich, odcinku nocnym. To właśnie wtedy załogi miały okazję zmierzyć się z 6. zupełnie nowymi próbami, które zlokalizowane były na kilkukilometrowym odcinku wzdłuż linii Start/Meta. Z ponad 40. załóg, które rozpoczynały rywalizację w Nowej Dębie, do odcinka nocnego wystartowała nieco ponad połowa. Deszcz na szczęście ustał, walka rozgrywała się pod rozgwieżdżonym niebem, a pierwsza ekipa przekroczyła linię startu o godzinie 22:00. Najlepsi pokonali odcinek w ciągu godziny, choć o pechu

Finał 13. edycji Pucharu Polski OFF-ROAD PL, Fot:OFF-ROAD PL
Finał 13. edycji Pucharu Polski OFF-ROAD PL, Fot:OFF-ROAD PL

mogła mówić załoga, która dzielnie walczyła o 1. miejsce w klasie Extreme. Ekipa Owczarek/Popławski miała spore problemy z nawigacją i zawodnicy błądzili kilkanaście minut po trasie. Rotacja w wynikach poszczególnych odcinków nie pozwalała załogom na precyzyjne określenie swoich szans na podium, tak więc po spektakularnej przeprawie nocnej wszyscy z niecierpliwością oczekiwali rezultatów końcowych. Wiele załóg czuwało do porannego ogłoszenia oficjalnych wyników klasyfikacji generalnej.

Mamy mistrzów!
I stało się! O godzinie 09:00 wszyscy zebrani dowiedzieli się, kto w tegorocznej edycji zyskał tytuł mistrza. W klasie Extreme triumfowała załoga 114 (Kowalski/Kowalski). Drugie miejsce na pudle zdobyła ekipa 111, czyli Artur Owczarek i Roman Popławski, a trzecie miejsce należało do załogi 112 (Małolepszy/Kożuchowski). W klasie Adventure bezkonkurencyjni byli liderzy niemal wszystkich odcinków – Grzegorz Wieczorek i Filip Lichota, czyli załoga 213. Drugie miejsce wywalczyła ekipa Stokłosa/Trzebny (210), a na trzecim miejscu klasyfikacji generalnej Rajdu znalazł się team z numerem 208 (Szczęch/Michalec). Oprócz nagród standardowych, niespodzianka czekała na jeszcze jedną ekipę. Marka

Finał 13. edycji Pucharu Polski OFF-ROAD PL, Fot:OFF-ROAD PL
Finał 13. edycji Pucharu Polski OFF-ROAD PL, Fot:OFF-ROAD PL

Mitsubishi, czyli partner strategiczny tegorocznej edycji Pucharu Polski OFF-ROAD PL ufundowała specjalny puchar oraz nagrody dla załogi, która w najbardziej efektownym stylu pokonała trasę Prologu. Było kilku faworytów, ale bezkonkurencyjna okazała się ekipa debiutantów. Zawodnicy z numerem 203 – Elvis Team, w składzie Maciej Żółciński/Maciej Żmuda-Adamski, urzekli wszystkich swoją pomysłowością, żywiołowością i entuzjazmem, stając się ulubieńcami publiczności i wzbudzając niekrytą sympatię wśród wszystkich, z którymi rywalizowali. Nikt nie miał wątpliwości, że nagroda musiała powędrować właśnie w ich ręce.
W tym roku to pierwsza i ostatnia Runda cyklu, ale wszyscy zawodnicy zapowiedzieli swój udział w przyszłorocznej edycji.

Wyniki końcowe (dziesięć pierwszych miejsc) obu klas:
EXTREME:
1.)    114 Kowalski/Kowalski
2.)    111 Owczarek/Popławski
3.)    112 Małolepszy/Kożuchowski
4.)    108 Poręba/Borowski
5.)    109 Wróblewski/Krzywkowski
6.)    113 Niemiec/Obrał
7.)    116 Sikora/Ćwiękała
8.)    101 Wilk/Krawczyk
9.)    102 Modzelewski/Modzelewski
10.)  102 Modzelewski/Modzelewski

ADVENTURE:
1.)    213 Wieczorek/Lichota
2.)    210 Stokłosa/Trzebny
3.)    208 Szczęch/Michalec
4.)    209 Piętka/Piętka
5.)    214 Majcher/Stolarski
6.)    222 Szamszon/Krysa
7.)    215 Plackowski/Plackowski
8.)    206 Parol/Barczyk
9.)    204 Stokłosa/Sidorowicz
10.)  212 Zygarlicki/Helowicz

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty