Filtracja w samochodach

Redakcja
W Essen, podczas konferencji „Filtracja w samochodach” MANN+HUMMEL wspólnie z innymi firmami zaprezentował swoje nowe produkty.

W Essen 27 i 28 września br. podczas konferencji "Filtracja w samochodach" MANN+HUMMEL wspólnie z innymi firmami zaprezentował swoje nowe produkty.

 

W konferencji udział wzięli dr Michael Durst- szef działu rozwoju filtrów oraz dr Gunnara-Marcela Kleina, szef działu rozwoju filtrów do płynów MANN+HUMMEL.

 

W ostatnich latach rośnie znaczenie zintegrowanych samochodowych systemów filtracji, wkładów filtracji i materiałów filtracyjnych dla separacji zanieczyszczeń i oczyszczania płynów. Wzrost wydajności silników, coraz wyższy komfort w połączeniu z zaostrzanymi przepisami w zakresie dopuszczalnych emisji spalin motywują do opracowania nowych rozwiązań w zakresie filtracji,

Filtracja w samochodach

kierowanych także na rynek serwisowy. Dotyczy to nie tylko filtrów oleju napędowego, ale szczególnie filtrów powietrza, oleju i paliwa.

W nowoczesnych samochodach osobowych mamy wiele filtrów i separatorów, od filtracji powierzchniowej oleju, po wgłębną (łącznie z hydrauliką), a także wody, paliwa, powietrza, także w kabinie. W samochodach ciężarowych jest jeszcze więcej filtrów, są np. dodatkowe filtry mgły olejowej oraz centryfugi, jak również filtry wstępnej filtracji i elementy koalescencyjne dla separacji wody z oleju napędowego.

Wiele z nowatorskich systemów filtracji powstało w MANN+HUMMEL. Oto niektóre przykłady.

 

Filtracja oleju napędowego i symulacje

 

Wymogi co do filtracji w procesie pracy systemów wtrysku oleju napędowego wzrosły w związku z wprowadzeniem technologii Common-Rail. Chodziło przede wszystkim o dokładne oddzielenie zanieczyszczeń z oleju napędowego. MANN+HUMMEL przedstawił zupełnie nowe rozwiązanie w zakresie dwustopniowej separacji wody z oleju napędowego, który umożliwia oddzielanie również drobno zemulgowanych kropli wody.

Podczas realizacji nowatorskich projektów systemów filtracji stosuje się metodę symulacji. Między innymi symulacje uwzględniają właściwości prądu przepływu i ruchu cząsteczek. Badana jest ze szczegółami separacja zanieczyszczeń na pojedynczych włóknach, tak, by nowe media filtracyjne i wkłady spełniały zakładane parametry.

 

Filtracja powietrza w ciężarowych

 

Wymogi odnośnie filtrów powietrza w samochodach ciężarowych określa wysoka koncentracja kurzu znajdująca się w zasysanym powietrzu, dłuższa wytrzymałość i liczba godzin pracy samochodu, jak również ograniczenia powierzchni montażowej. Producenci muszą więc zwiększać wydajność wstępnej filtracji dwustopniowych systemów przy niezmiennej utracie ciśnienia poprzez zastosowanie multicyklonowych separatorów zamiast zintegrowanej w obudowie filtra separacji wstępnej. Tam, gdzie ich zastosowanie ze względu na warunki pracy nie jest możliwe, można udoskonalić wydajność separacji poprzez zintegrowany odzysk ciśnienia w separatorze cyklonowym.

Z drugiej strony nowe kształty wkładów, jak np. kompaktowy filtr powietrza, umożliwiają montaż na tej samej powierzchni zabudowy do 50% większej powierzchni filtracyjnej. Stałym udoskonaleniom podlegają także media filtracyjne. Nowoczesne kompozyty z celulozowych mediów filtracyjnych oraz warstwy z nanowłókien po stronie napływu mogą przy  co najmniej takiej samej powierzchni osadzania kurzu dysponować  znacznie wyższą wydajnością separacji.

 

MANN+HUMMEL GMBH  Przedstawicielstwo w Polsce. Warszawa tel.fax 022 639 35 30  [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty