W Essen 27 i 28 września br. podczas konferencji "Filtracja w samochodach" MANN+HUMMEL wspólnie z innymi firmami zaprezentował swoje nowe produkty.
W konferencji udział wzięli dr Michael Durst- szef działu rozwoju filtrów oraz dr Gunnara-Marcela Kleina, szef działu rozwoju filtrów do płynów MANN+HUMMEL.
W ostatnich latach rośnie znaczenie zintegrowanych samochodowych systemów filtracji, wkładów filtracji i materiałów filtracyjnych dla separacji zanieczyszczeń i oczyszczania płynów. Wzrost wydajności silników, coraz wyższy komfort w połączeniu z zaostrzanymi przepisami w zakresie dopuszczalnych emisji spalin motywują do opracowania nowych rozwiązań w zakresie filtracji,
kierowanych także na rynek serwisowy. Dotyczy to nie tylko filtrów oleju napędowego, ale szczególnie filtrów powietrza, oleju i paliwa.
W nowoczesnych samochodach osobowych mamy wiele filtrów i separatorów, od filtracji powierzchniowej oleju, po wgłębną (łącznie z hydrauliką), a także wody, paliwa, powietrza, także w kabinie. W samochodach ciężarowych jest jeszcze więcej filtrów, są np. dodatkowe filtry mgły olejowej oraz centryfugi, jak również filtry wstępnej filtracji i elementy koalescencyjne dla separacji wody z oleju napędowego.
Wiele z nowatorskich systemów filtracji powstało w MANN+HUMMEL. Oto niektóre przykłady.
Filtracja oleju napędowego i symulacje
Wymogi co do filtracji w procesie pracy systemów wtrysku oleju napędowego wzrosły w związku z wprowadzeniem technologii Common-Rail. Chodziło przede wszystkim o dokładne oddzielenie zanieczyszczeń z oleju napędowego. MANN+HUMMEL przedstawił zupełnie nowe rozwiązanie w zakresie dwustopniowej separacji wody z oleju napędowego, który umożliwia oddzielanie również drobno zemulgowanych kropli wody.
Podczas realizacji nowatorskich projektów systemów filtracji stosuje się metodę symulacji. Między innymi symulacje uwzględniają właściwości prądu przepływu i ruchu cząsteczek. Badana jest ze szczegółami separacja zanieczyszczeń na pojedynczych włóknach, tak, by nowe media filtracyjne i wkłady spełniały zakładane parametry.
Filtracja powietrza w ciężarowych
Wymogi odnośnie filtrów powietrza w samochodach ciężarowych określa wysoka koncentracja kurzu znajdująca się w zasysanym powietrzu, dłuższa wytrzymałość i liczba godzin pracy samochodu, jak również ograniczenia powierzchni montażowej. Producenci muszą więc zwiększać wydajność wstępnej filtracji dwustopniowych systemów przy niezmiennej utracie ciśnienia poprzez zastosowanie multicyklonowych separatorów zamiast zintegrowanej w obudowie filtra separacji wstępnej. Tam, gdzie ich zastosowanie ze względu na warunki pracy nie jest możliwe, można udoskonalić wydajność separacji poprzez zintegrowany odzysk ciśnienia w separatorze cyklonowym.
Z drugiej strony nowe kształty wkładów, jak np. kompaktowy filtr powietrza, umożliwiają montaż na tej samej powierzchni zabudowy do 50% większej powierzchni filtracyjnej. Stałym udoskonaleniom podlegają także media filtracyjne. Nowoczesne kompozyty z celulozowych mediów filtracyjnych oraz warstwy z nanowłókien po stronie napływu mogą przy co najmniej takiej samej powierzchni osadzania kurzu dysponować znacznie wyższą wydajnością separacji.
MANN+HUMMEL GMBH Przedstawicielstwo w Polsce. Warszawa tel.fax 022 639 35 30 [email protected]
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?