Ferrari. Nowy model Roma. Jaką ma moc i co oferuje?

Wojciech Frelichowski
Ferrari zaprezentowało swój nowy model - Roma. Jest najmniejszym z aktualnie produkowanych aut w Maranello. Ma być współczesną reinterpretacją beztroskiego stylu z lat 50. i 60.

Stylistycznie Ferrari Roma charakteryzuje się czystymi liniami auta z nadwoziem coupe. Jego harmonijne proporcje są w dużej mierze zgodne z tradycją Grand Touring, z której 250 GT Berlinetta lusso jest najbardziej kultowym przykładem.

Ale Roma to nie tylko popisy stylistyczne, ale również zastosowana najnowocześniejsza technologia. Podwozie auta korzysta z modułowej technologii opracowanej przez Ferrari dla modeli nowej generacji. Zarówno nadwozie, jak i podwozie zostały przeprojektowane, aby uwzględnić najnowsze technologie redukcji masy i zaawansowane technologie produkcji. W rzeczywistości 70% jego składników jest całkowicie nowych.

Silnik V8 z turbodoładowaniem generuje 620 KM przy 7500 obr./min, co czyni go najmocniejszym w swoim segmencie. Jednostka jest wyposażona w system zmiennego zarządzania doładowaniem, co zapewniaj natychmiastową reakcję przepustnicy. Do mocnego silnika odpowiednio dostosowano również układ wydechowy, usuwając tłumiki i wprowadzając nowe zawory obejściowe.

Nowa 8-biegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem jest bardziej kompaktowa i o 6 kg lżejsza niż jej 7-biegowa poprzedniczka. Zapewnia mniejsze zużycie paliwa, a ponadto zmiany biegów są szybsze i bardziej płynne, co sprawia, że samochód reaguje jeszcze lepiej zarówno podczas jazdy na trasie, jak i w warunkach ruchu miejskiego, w tym także ruszania z miejsca.

Ponadto Ferrari Roma wyposażony jest w najnowocześniejsze systemy dynamiki pojazdu Ferrari, z których najbardziej znaczącym przykładem jest Side Slip Control 6.0 (pierwszy w samochodzie Ferrari GT) i Ferrari Dynamic Enhancer, które kontrolują kąt odchylenia poprzez hydrauliczną regulację ciśnienia hamowania.

Rezultat tych zabiegów jest imponujący. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a od 0 do 200 km/h w 9,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.

Dwuosobowa kabina został przedzielona w taki sposób, aby stworzyć jakby dwie oddzielne kapsuły dla kierowcy i pasażera. Kierowca ma do dyspozycji 16-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który zapewnia wszystkie niezbędne informacje. Pośrodku na centralnej konsoli jest jeszcze 8,4-calowy pionowy ekran sterowania różnymi funkcjami auta. Wreszcie trzeci, najmniejszy ekran sterowania ma do dyspozycji pasażer.

Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty