Stylistycznie Ferrari Roma charakteryzuje się czystymi liniami auta z nadwoziem coupe. Jego harmonijne proporcje są w dużej mierze zgodne z tradycją Grand Touring, z której 250 GT Berlinetta lusso jest najbardziej kultowym przykładem.
Ale Roma to nie tylko popisy stylistyczne, ale również zastosowana najnowocześniejsza technologia. Podwozie auta korzysta z modułowej technologii opracowanej przez Ferrari dla modeli nowej generacji. Zarówno nadwozie, jak i podwozie zostały przeprojektowane, aby uwzględnić najnowsze technologie redukcji masy i zaawansowane technologie produkcji. W rzeczywistości 70% jego składników jest całkowicie nowych.
Silnik V8 z turbodoładowaniem generuje 620 KM przy 7500 obr./min, co czyni go najmocniejszym w swoim segmencie. Jednostka jest wyposażona w system zmiennego zarządzania doładowaniem, co zapewniaj natychmiastową reakcję przepustnicy. Do mocnego silnika odpowiednio dostosowano również układ wydechowy, usuwając tłumiki i wprowadzając nowe zawory obejściowe.
Nowa 8-biegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem jest bardziej kompaktowa i o 6 kg lżejsza niż jej 7-biegowa poprzedniczka. Zapewnia mniejsze zużycie paliwa, a ponadto zmiany biegów są szybsze i bardziej płynne, co sprawia, że samochód reaguje jeszcze lepiej zarówno podczas jazdy na trasie, jak i w warunkach ruchu miejskiego, w tym także ruszania z miejsca.
Ponadto Ferrari Roma wyposażony jest w najnowocześniejsze systemy dynamiki pojazdu Ferrari, z których najbardziej znaczącym przykładem jest Side Slip Control 6.0 (pierwszy w samochodzie Ferrari GT) i Ferrari Dynamic Enhancer, które kontrolują kąt odchylenia poprzez hydrauliczną regulację ciśnienia hamowania.
Rezultat tych zabiegów jest imponujący. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a od 0 do 200 km/h w 9,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.
Dwuosobowa kabina został przedzielona w taki sposób, aby stworzyć jakby dwie oddzielne kapsuły dla kierowcy i pasażera. Kierowca ma do dyspozycji 16-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który zapewnia wszystkie niezbędne informacje. Pośrodku na centralnej konsoli jest jeszcze 8,4-calowy pionowy ekran sterowania różnymi funkcjami auta. Wreszcie trzeci, najmniejszy ekran sterowania ma do dyspozycji pasażer.
Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?