Dział: Systemy hamulcowe - Z atestem TUV Nord

Redakcja
Patronat działu: ATE
Patronat działu: ATE
Patronat: ATE Continental. Dzięki bogatemu asortymentowi nowych powlekanych tarcz hamulcowych, ATE potwierdza innowacyjność produktów. Są one chętnie stosowane w niezależnych warsztatach samochodowych.
TUV Nord, Fot: ATE
TUV Nord, Fot: ATE

Dział: Systemy hamulcowe
Patronat: ATE Continental

Powlekane tarcze hamulcowe firmy ATE mają wiele pozytywnych właściwości, na przykład doskonałą skuteczność hamowania, świetny design i długotrwałą odporność przed korozją. Tym samym rynek obrotu częściami zamiennymi i niezależne warsztaty otrzymują do dyspozycji nie tylko tradycyjne tarcze hamulcowe, ale również bogaty asortyment najnowocześniejszych tarcz, produkowanych z wykorzystaniem technologii stosowanych przez producentów części do nowych samochodów.

Firma ATE, oferując tarcze powlekane, ustawiła wysoko poprzeczkę jakościową. Także design tarcz i długotrwała ochrona przed korozją są ważnymi atutami, przemawiającymi za stosowaniem tych właśnie tarcz. Ponieważ powłoka o wysokiej jakości technicznej idzie w parze z atrakcyjnym wzornictwem, są one wyraziste również pod względem optycznym, na przykład w połączeniu z odpowiednimi alufelgami.

Dodatkowym czynnikiem sukcesu powlekanych tarcz, kierowanych na rynek części zamiennych, jest to, że w razie potrzeby są

Patronat działu: ATE
Patronat działu: ATE

one wyważane i wyposażane w śruby montażowe (w zależności od modelu pojazdu). Warsztaty nie muszą przestawiać swoich wewnętrznych systemów z tarcz nie powlekanych na powlekane, dzięki takim samym numerom artykułów.

Wysoka jakość powlekania lakierem na bazie aluminium zapewnia również bardzo małe odchyłki grubości – z tolerancjami do maks. 10 µm. Poza tym powłoka jest wykonana z ekologicznego materiału. Powlekane miejsce tarczy jest chronione przed korozją również po zamontowaniu. Dzięki temu zapewnione jest nie tylko bezpieczeństwo, ale też korzystny wygląd.
Powłoka tarczy hamulcowej na początku nie ma wpływu na jakość hamowania. Potwierdziły to testy przeprowadzone w TÜV Nord przed wprowadzeniem powlekanych tarcz do programu ATE. Testy wykazały, że podczas docierania powlekanych tarcz nie następuje istotny spadek współczynnika tarcia wskutek występowania powłoki.

ATE w ramach największego asortymentu powlekanych tarcz hamulcowych zaopatruje przemysł motoryzacyjny w części o takiej samej jakości, jak części używane do produkcji nowych pojazdów.

Mechaniku, pamiętaj, że...

  1. W celu usunięcia powłoki tarczy ATE, po montażu zalecane jest wykonanie co najmniej pięciu hamowań z prędkości około 50 km/h do zatrzymania,  z opóźnieniem typowym dla normalnego ruchu drogowego.
  2. Ze względu na komfort i zapewnienie optymalnego bezpieczeństwa w ruchu drogowym, należy przeprowadzić tę procedurę przed odebraniem pojazdu przez klienta.
  3. Powlekane miejsce tarczy jest chronione przed korozją również po zamontowaniu. Dzięki temu zapewnione jest nie tylko bezpieczeństwo, ale też dobry wygląd.
  4. Podczas „docierania“ tarczy, wskutek ścierania powłoki z powierzchni ciernych,  może powstawać odgłos „mielenia“.
  5. Po cyklu „docierania“ powierzchnie cierne są metalicznie czyste, bez pozostałości materiału powłoki.
  6. Materiał powłoki nagromadzony przed klockami jest zjawiskiem normalnym i nie ma wpływu na jakość hamowania.
  7. Przed montażem nie jest wymagana żadna dodatkowa obróbka, np. czyszczenie. Wystarczy rozpakować i zamontować!

      
Continental przejął Omitec
Koncern Continental poinformował o przejęciu firmy Omitec Ltd., globalnego dostawcy urządzeń diagnostycznych i wyposażenia warsztatowego, głównie w segmencie samochodów osobowych. Przejęcie tej firmy znacznie wzmocni pozycję Continental na rynku dostawców diagnostyki samochodowej. Continental i Omitec Ltd. od lat współpracują. Continental oferuje rozwiązania diagnostyczne ContiSys produkowane przez Omitec Ltd. pod marką VDO.

Continenntal w latach 2010-2011 roku, przejął od Omitec Ltd., prawa do dystrybucji marki Autodiagnos na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Wyspecjalizowane urządzenia Omitec Ltd. to przede wszystkim zwykłe testery EOBD, ale także komputerowe rozwiązania diagnostyczne, połączone z katalogami i danymi technicznymi, oraz produkty z branży techniki pomiaru spalin i wyposażenie warsztatowe

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty