Dział: System hamulcowe
Patronat: ATE Continental
Rozmowa z Magdaleną Wójcik-Klich - opiekunem rynku polskiego dla Continental Aftermarket
Zawsze ilekroć oglądam nowy model samochodu, zadaje sobie pytanie, dlaczego projektantom nadwozi tak rzadko udaje się przeskoczyć kilka stylistycznych epok i żeby sięgnąć po projekt bliski ideałowi, niekiedy muszą zaprojektować kilka knotów. Ale nadwozia Volkswagena garbusa, Mini, Citroena DS, Porsche Carrera, Forda Mustanga zaprojektowano z pominięciem etapów pośrednich. W przypadku urządzeń do obsługi samochodów jest niestety inaczej - rewolucji być nie może, bo urządzenia muszą być dostosowane do pojazdów, którym mają służyć. Co więc jest w ContiSys Check takiego, że jest uważany za rewelację w branży obsługi samochodów?
MAGDALENA WÓJCIK- KLICH: No, nie da się porównać obu segmentów sektora motoryzacji, albowiem obowiązują w nich inne prawa. Urządzenie techniczne to przede wszystkim jego funkcje, design jest na drugim planie, aczkolwiek patrzymy na nie także przez pryzmat estetyki. Wszystko, co znajduje się w naszym otoczeniu, czym się posługujemy na co dzień, powinno budzić pozytywne emocje. Tester ContiSys Check, spełni pod tym względem oczekiwania każdego potencjalnego użytkownika. Ale, wiadomo, nie o urodę tu chodzi, ale praktyczne zastosowanie.
Zacznijmy więc od początku. Nowy Tester ContiSys Check to następca dla ContiSys OBD Professional. Skąd ta abdykacja króla warsztatów? Czyżby było jak w przemyśle samochodowym - dopiero co kupiłem nowy samochód, a producent już przyszykował kolejny model.
MW-K: Nie taka jest intencja producenta testera. Dotychczas stosowany ContiSys OBD Proffesional nadal może być stosowany, jest wciąż nowoczesny i przydatny w pracy warsztatowca. Nowy tester i dotychczas stosowany są urządzeniami kompatybilnymi. Dobrą wiadomością jest także cena, bardzo atrakcyjna i konkurencyjna w stosunku do innych tego typu testerów, znajdujących się na rynku.
Zarówno ContiSys OBD Professional, jak i jego następca ContiSys Check, oferują szerokie spektrum usług, adekwatne do wymagań producentów i użytkowników pojazdów. ContiSys Check nie jest całkowicie nowym rozwiązaniem. Urządzenie jest w całości oparte na ContiSys OBD. W nowym ContiSys Check zarówno multiplexer oraz konwerter CAN są wbudowane w przyrząd. Aplikacje, działające na ContiSys Check, działają także na ContiSys OBD.
Tak będzie dopóty, dopóki pamięć ContiSys OBD będzie w stanie pomieścić kolejne aktualizacje.
To znaczy do kiedy?
MW-K: Zasoby pamięci ContiSys OBD są obecnie wykorzystane w 50 procentach. To gwarantuje, że platforma ta nie zestarzeje się zbyt szybko, lecz jest przygotowana na obsługę nowych aplikacji w najbliższych latach. Niemniej jednak mogą się zdarzyć takie aplikacje, jak na przykład TPMS, czyli monitorowanie ciśnienia w kołach, które mają inne wymagania.
Wracam do pierwszego wątku rozmowy. Wielu użytkowników zapewne **zadaje sobie pytanie - dlaczego wprowadzono nowy tester po zaledwie trzech latach obecności na rynku? Innymi słowy - dlaczego ContiSys Check?**
MW-K: Tak, wielokrotnie zadano mi takie pytanie. Odpowiadając podkreślam, że ContiSys OBD nie jest przestarzały. Przyrząd ten dzieli 90% platformy oprogramowania z ContiSys Check. Patrząc w przyszłość na planowane aplikacje typu FastCheck, przyrząd ten byłby wystarczający. Ponieważ jednak Unia Europejska zdecydowała ostatnio o objęciu prawnymi ramami wyposażania pojazdów w TPMS, zmieniła się tym samym sytuacja dla naszej firmy. Continental jest już od lat ważnym dostawcą TPMS i dlatego zdecydowaliśmy się na przygotowanie przyrządu do diagnozy czujników TPMS. W rezultacie powstał przyrząd serwisowy, oparty na ContiSys OBD i “moduł częstotliwości" jako dodatek.
Z uwagi na techniczne przesłanki, zdecydowaliśmy się na kompletnie nową
platformę. Mamy nadzieją, że okoliczności usprawiedliwiają tę decyzję i wyjaśniają wszystkie pytania o przyczyny pojawienia się na rynku naszego nowego urządzenia diagnostycznego.
Porozmawiajmy więc o najważniejszym, czyli samej diagnostyce. Innymi słowy, do czego służy nowy tester?
MW-K: Przyrząd ContiSys Check jest najlepszym testerem w diagnostyce pojazdowej, albowiem obejmuje wiele przypadków, z jakimi stykają się pracownicy serwisów samochodowych. Przede wszystkim za jego pomocą można sprawnie i niezawodnie odczytywać sterowniki przy przyjmowaniu samochodów do naprawy i diagnozować sterowniki silników z ponad 20.000 kodami błędów, charakterystycznych dla poszczególnych producentów. Następną zaletą jest przywracanie ustawień, kasowanie błędów układów poduszek powietrznych i napinaczy pasów, co docenią zapewne warsztaty blacharskie.
Ponadto ContiSys Check służy do obsługi elektrycznych hamulców postojowych, ABS / ESP, jak również systemów MB-SBC, co z kolei docenią pracownicy serwisów hamulców. Z innych jego możliwości wymienię: kontrolę i kalibrację systemów monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), kalibrację przekładni VAG DSG i kasowanie wskazań okresu wymiany oleju
Jak się przedstawia system licencyjny ContiSys Tech?
MW-K: To bardzo ważne, albowiem raz nabyta licencja na oprogramowanie zachowuje swoją ważność. Również bez aktualizacji oprogramowania można bez ograniczeń korzystać w dalszym ciągu z posiadanego przyrządu ContiSys Check.
Opcjonalny serwis aktualizacji oprogramowania "ContiSys Update Plus" dba przez Internet o to, aby przyrząd diagnostyczny miał najnowszą wersję oprogramowania.
ContiSys online - Zawsze najlepiej poinformowany
Na stronie internetowej znajdują się najnowsze wskazówki i dokumentacje do obsługi Waszego urządzenia.
ContiSys Check jest kompaktowym przyrządem, łatwym w obsłudze i, dzięki opcjonalnym aktualizacjom oprogramowania, zawsze aktualny. Doskonałe narzędzie diagnostyczne EOBD do bezpośredniego przyjmowania pojazdów do serwisu i napraw. Dzięki szerokiemu zakresowi funkcji idealny również jako przyrząd zapasowy.
Funkcje i wyposażenie produktu
- ABS, ESP łącznie z MB SBC
- Poduszki powietrzne i napinacze pasów (SRS)
- Kodowanie wtrysku silników wysokoprężnych Common Rail
- Elektryczne hamulce postojowe (EPB)* także z podaniem grubości klocka Audi A8, czy np. Skoda Superb łącznie z obsługą MB SBC.
- Obsługa: moduły E-OBD: zamrożone ramki, podgląd danych rzeczywistych, kasowanie błędów rzeczywistych i w pamięci sterownika, baza kodów-nazwa,
- Przekładnie (ASG, DSG)
- Urządzenia klimatyzacyjne
- Czujniki kąta skrętu kół (SAS)
- Układy kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) -EOBD, przygotowane dla opcjonalnego modułu częstotliwości TPMS
- Kasowanie serwisu łącznie z BMW CBS, MB Assyst Plus oraz VAG CAN
Więcej informacji pod numerem hot linii ATE + 48 728 87 88 89
Narzędzie niezbędne w warsztacie
Wymagania wobec nowoczesnych przyrządów kontrolnych ciągle wzrastają. Coraz bardziej skomplikowane układy pojazdów wymagają takiej technologii kontroli, która będzie mogła sprostać rosnącym wymaganiom.
Zakres dostawy:
- Przyrząd ręczny
- Kabel EOBD
- Kabel USB
- Skrócona instrukcja obsługi
- Płyta CD-ROM z dokumentacją
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?