Co się będzie naprawiać

Redakcja
W listopadzie 2006 r. tylko z krajów Unii Europejskiej sprowadzono do Polski ponad 75 tysięcy używanych samochodów. Będzie co naprawiać...
W listopadzie 2006 r. tylko z krajów Unii Europejskiej sprowadzono do Polski ponad 75 tysięcy używanych samochodów. Będzie co naprawiać...

Producenci i dystrybutorzy części nie bez powodu spoglądają na sznur samochodów ciągnący od zachodniej granicy. Część jedzie o własnych siłach, inne korzystają z pomocy lawet. Im ten sznur dłuższy, tym lepsze rokowania dla całego rynku aftermarketowego.

 

Import aut używanych z zagranicy wydaje się nie mieć końca. W listopadzie 2006 r. tylko z krajów Unii Europejskiej sprowadzono do Polski ponad 75 tysięcy używanych samochodów. To swoista tradycja: ilość samochodów sprowadzonych przez niezależnych importerów i osoby prywatne

W listopadzie 2006 r. tylko z krajów Unii Europejskiej sprowadzono do Polski ponad 75 tysięcy używanych samochodów. Będzie co naprawiać...
W listopadzie 2006 r. tylko z krajów Unii Europejskiej sprowadzono do Polski ponad 75 tysięcy używanych samochodów. Będzie co naprawiać...

ponad trzykrotnie przekracza sprzedaż nowych aut na polskim rynku (w listopadzie 21,3 tys. sztuk).

W listopadzie sprowadzono do Polski tylko z krajów Unii Europejskiej 75 137 używanych samochodów. To wynik o 5,5% mniejszy niż w poprzednim miesiącu, ale o 14,8% większy niż rok wcześniej. Łączny import w okresie jedenastu miesięcy wyniósł prawie 720,5 tysiąca aut, o 6,8% mniej niż przed rokiem.

 

Nieco młodsze roczniki

 

Struktura wiekowa sprowadzanych pojazdów jest nieznacznie korzystniejsza niż przed miesiącem: samochody w wieku poniżej 4 lat stanowią 6,5% tegorocznego importu (wobec 6,3% w październikowym podsumowaniu); w wieku od 4 do 10 lat - 33,9% (wobec 33,6%), a najstarsze, powyżej 10 lat - 59,6% (wobec 60,1% miesiąc wcześniej). Wciąż największą popularnością wśród kupujących cieszą się auta wyprodukowane w latach 90. - blisko 569 tys. sztuk, przy czym przeważają auta z drugiej połowy tej dekady (326,8 tys. sztuk, 45,4% tegorocznego importu). Samochody z lat 1990-1994 stanowią 33,6%, a z lat 2000-2006 - 17,0% sprowadzonych do Polski od początku roku pojazdów. Na podkreślenie zasługuje rosnący udział samochodów z rocznika 2006 w indywidualnym imporcie: w październiku najmłodsze auta stanowiły 2,71% (2 172 szt.), natomiast w listopadzie już 4,0%

(3 005 sztuk).

 

Volkswageny najpopularniejsze

 

Średnia szacowana wartość aut wyprodukowanych po 2000 roku wynosi 7 900 złotych, przy czym dla rocznika 2006 kwota ta sięga prawie 111 tysięcy złotych. Średnia wartość pojazdu sprowadzonego w okresie od stycznia do końca listopada bieżącego roku wynosi nieco ponad 1 600 złotych.

Ponad 40% zgłoszonych do rejestracji samochodów stanowią Volkswageny (162,7 tys. sztuk) i Ople (128,6 tys. sztuk). Znacznie mniejszą popularnością cieszą się kolejno auta Forda (77,6 tys. szt.), Audi (54,6 tys. szt.), Renault (47,6 tys. szt.), BMW (29 tys. szt.), Mercedesa (27,9 tys. szt.), SEAT'a (21,1 tys. szt.), Nissana (18,3 tys. szt.) i Peugeot (17,3 tys. szt.).

(Źródło: Samar)


Co się będzie naprawiać


Co się będzie naprawiać


Co się będzie naprawiać

__
 

__
 

__
 

__
 

__
 

__
 

__
 

__
 

__
 

__
 

__
 

__
 

__
 

.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty