Citroen kończy produkcję jednego z aut

(mm)
Citroen C51 czerwca 2017 roku to ważna data dla Citroena C5. Wtedy z taśmy zjechał ostatni egzemplarz auta, gdyż producent zdecydował pożegnać się z modelem. Fot. Citroen
Citroen C51 czerwca 2017 roku to ważna data dla Citroena C5. Wtedy z taśmy zjechał ostatni egzemplarz auta, gdyż producent zdecydował pożegnać się z modelem. Fot. Citroen
1 czerwca 2017 roku to ważna data dla Citroena C5. Wtedy z taśmy zjechał ostatni egzemplarz auta, gdyż producent zdecydował pożegnać się z modelem w Europie. Samochód dalej będzie dostępny w Chinach.

Model C5 zadebiutował w 2000 roku jako następca modelu Xantia. Przez kilka lat, dopóki oferta Citroena nie została uzupełniona modelem C6, był również następcą wycofanego z produkcji XM. Największą ciekawostką techniczną tego samochodu było hydropneumatyczne zawieszenie, zapewniające bardzo wysoki komfort jazdy przy zachowaniu nienagannych własności jezdnych.

W 2008 rokuna drogi wyjechała druga generacja C5, zbudowana na płycie podłogowej modelu C6. Samochód zyskał tylko 3 cm na długości nadwozia, ale aż 6,5 cm na rozstawie osi, co pomogło zaprojektować bardziej przestronne niż u poprzednika wnętrze. Na brak przestrzeni nie można narzekać, duże są też bagażniki. Zwłaszcza w kombi (533/1490 l), sedan ma nieco skromniejszy kufer (467 l). Tak jak w pierwszej generacji najważniejszą nowinką techniczną było hydropneumatyczne zawieszenie.

Zobacz także: Test atrakcyjnego vana dla rodziny

Video: materiał informacyjny marki Citroen

Polecamy: Co ma do zaoferowania Volkswagen up!?

Citroen pracuje już nad następcą, a jego premiera planowana jest na 2018 rok.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty