Cała wiedza o hamulcach

Redakcja
Magdalena Wójcik-Klich
Magdalena Wójcik-Klich
Rozmowa z Magdaleną Wójcik-Klich opiekunem rynku polskiego Continental Teves.

SuperWarsztat: Oczkiem w głowie firmy ATE są Centra Hamulcowe. Nim przejdziemy do tego zasadniczego wątku naszej rozmowy, proszę o kilka słów o koncernie.

Magdalena Wójcik-Klich: ATE to skrót od nazwiska Alfred Teves, założyciela firmy, wchłoniętej przez Continentala. ATE jest firmą o ścisłej specjalizacji. Produkuje wszystkie elementy układu hamulcowego - klocki, tarcze, bębny, szczęki, przewody, płyny hamulcowe, czujniki. Na montaż fabryczny dostarcza kompletne układy ABS, ESP, czy ASR.

Magdalena Wójcik-Klich
Magdalena Wójcik-Klich

System organizacyjny pracy Continental Teves w Polsce jest prosty. Firma ma partnerów, za pośrednictwem których sprzedaje swój wyroby. Są to duże firmy dystrybucyjne, z których każda ma liczne filie. Praktycznie wyroby ATE można kupić w całym kraju, tak gęsta jest sieć ich sprzedaży.

Jako opiekun rynku wspieram wszelkie działania dystrybutorów, tak w zakresie sprzedaży, organizowania akcji promocyjnych, organizacji szkoleń. Najwięcej czasu zajmują szkolenia mechaników, które uważane są za najlepsze w Polsce. Popyt na nie jest duży, często przekraczający organizacyjne możliwości.

Do kogo w Polsce adresowane są szkolenia Continental Teves?

Do szkoleń przywiązujemy duże znaczenie. Są one bezpłatne. Podczas szkoleń ich słuchacze, w ogromnej większości mechanicy samochodowi, otrzymują potężną dawkę informacji o dużej wartości merytorycznej. Kupując nasze produkty spłacają szkolenia i zazwyczaj na stałe wiążą się jako ostatnie ogniwo z producentem. Uważamy, że jest to uczciwe podejście do biznesu. Dajemy ci wiedzę, ty zaś zachowujesz prawo wolnego wyboru. Dodam, że wszyscy uczestnicy szkoleń wybierają ATE.

Teraz tematem nr 1 są Centra Hamulcowe ATE. To nic innego jak sieci warsztatów wyspecjalizowanych w obsłudze układu hamulcowego.

W Niemczech zaczęły powstawać przed 30 laty i dziś mamy ich blisko 1 000. Centra są propozycją dla właścicieli warsztatów niezależnych. Aby otrzymać naszą autoryzację, a w praktyce szyld informujący o przynależności do sieci, pracownicy warsztatu przechodzą cykl szkoleniowy. Następnym etapem jest uzupełnienie wyposażenia warsztatowego. Najlepiej sprzętem ATE, ale nie jest to wymóg obligatoryjny, więc można kupić wyposażenie innych firm. Warsztaty mające status Centrum Hamulcowego ATE mogą zaopatrywać się na preferencyjnych warunkach za pośrednictwem partnerów ATE.

W Polsce Centrum Hamulcowe ATE swoją działalność zainaugurowało w roku 2002. W Europie tradycje są dłuższe, albowiem pierwsze warsztaty do sieci przyłączyły się do sieci prawie 30 lat

Warsztaty należące do sieci Centrów Hamulcowych mają możliwość uzupełnienia wyposażenia warsztatowego najnowocześniejszym sprzętem ATE na korzystnych
Warsztaty należące do sieci Centrów Hamulcowych mają możliwość uzupełnienia wyposażenia warsztatowego najnowocześniejszym sprzętem ATE na korzystnych warunkach

temu. Prawdopodobnie jest to najstarsza sieć tego typu w Europie. I co najważniejsze nadal się rozwija i przyciąga wielu chętnych. Twórcą sieci jest firma Continental Teves z siedzibą we Frankfurcie nad Menem. Ja jestem odpowiedzialna za polskie Centrum Hamulcowe.

Jaki jest zakres działalności sieci?

Podstawowym zakresem działalności jest kompleksowa obsługa układów hamulcowych. Do tego niezbędna jest wiedza, którą oferujemy warsztatom niezależnym, nie zrzeszonym. Tym samym mechanicy otrzymują dostęp do najnowszej wiedzy technicznej, szkoleń z tematyki ABS ASR, ESP a dziś nawet z technologii, która do niedawna była technologią przyszłości: hamulców elektrycznych parkingowych, elektryczno-hydraulicznych oraz czysto elektrycznych. Przyswojenie tej wiedzy pozwoli im pozostać na konkurencyjnym rynku motoryzacyjnym.

Na potrzeby tych warsztatów oferowany jest szeroki asortyment najnowszych przyrządów do obsługi wszystkich układów hamulcowych w rozsądnych cenach. Ideą Centrum Hamulcowego ATE jest ułatwienie rozwoju warsztatu zrzeszonego w sieci i jego usług zgodnie ze wzrastającymi wymogami pojazdów i ich właścicieli.

Sieć obejmuje Europę Zachodnią i w tej chwili poza Polską świetnie działa w Czechach oraz Słowacji. W tym roku do sieci będą mogły się zgłaszać warsztaty z innych krajów Europy Środkowej i Wschodniej.

Ile jest zrzeszonych warsztatów w Polsce i w Europie i jakie z tej przynależności płyną korzyści?

Mamy zrzeszonych 120 warsztatów, zaś w Europie jest ich ponad 1000. Co do korzyści dla członków sieci to przede wszystkim bezpłatne szkolenia prowadzone przez praktyków. Na

Do sieci Centrów hamulcowych ATE w Polsce należy ponad 120 warsztatów, zaś w Europie jest ich ponad 1000
Do sieci Centrów hamulcowych ATE w Polsce należy ponad 120 warsztatów, zaś w Europie jest ich ponad 1000

szczęście nie musimy ich reklamować, wręcz przeciwnie. Mamy o wiele więcej chętnych niż jesteśmy w stanie przeszkolić. Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

A co do korzyści, oto one: dostęp do gratisowej Hotline w języku polskim - wsparcie techniczne dla warsztatu w problemach bieżących. Reklama w prasie ogólnopolskiej, lokalnej - udział w najważniejszych wydarzeniach życia motoryzacyjnego. To tak w telegraficznym skrócie.

Proszę we wszystkich sprawach kontaktować się ze mną, tel. 0602 655 600

Continental Teves z ATE od lat regularnie, bo prawie co miesiąc, organizuje szkolenia, na które zapraszani są mechanicy samochodowi z całej Polski. Mimo, że szkolenia odbywają się tak często, chętnych nadal nie brakuje. Oznacza to, że popyt na fachową wiedzę na polskim rynku motoryzacyjnym stale rośnie, co tylko może cieszyć organizatorów szkoleń, ale także klientów warsztatów. W ciągu kilku lat w tym systemie szkoleń wzięło udział blisko tysiąc uczestników.

Szkolenia mają strukturę modułową - każdy moduł charakteryzuje się innym stopniem zaawansowania. Na kursach przekazywana jest wiedza dotycząca nie tylko hamulców konwencjonalnych, ale również najnowszych rozwiązań stosowanych w układach hamulcowych, sposobów ich konserwacji, tajników przeglądu, a jeżeli potrzeba także naprawy. Mechanicy znajdą tu również odpowiedzi na wszystkie pytania, dotyczące budowy i obsługi układów hamulcowych. Podczas szkoleń organizowane są także zajęcia praktyczne polegające na naprawach usterek ABS, czy ESP w prywatnych samochodach uczestników szkoleń..

Do dyspozycji mechaników jest cały park narzędzi, jaki przygotowano dla Centrów Hamulcowych ATE.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty