O zakupie auta mogą decydować jego cena, osiągi lub…kolor nadwozia. W zeszłym roku Brytyjczycy najczęściej nabywali srebrne samochody.
Niemal co trzeci klient brytyjskich salonów samochodowych wybierał pojazd w kolorze srebrnym. W 2003 r. sprzedano na Wyspach ponad 836 tys. takich aut. Na niebieski samochód zdecydowało się 616 tys. kupujących, a na czarny 382 tys. Mniejszym zainteresowaniem cieszyły się auta czerwone, szare i zielone.
Zdaniem psychologów dobór koloru pojazdu wynika z postrzegania samego siebie. Osoby silne i agresywne będą kupowały samochody czerwone w przeciwieństwie do osób spokojnych, które chętniej zdecydują się na niebieskie. Na decyzję o nabyciu samochodu w konkretnym kolorze wpływ może mieć także tradycja marki. Do niedawna Ferrari produkowało jedynie czerwone auta, przez co właśnie takie pojazdy włoskiego producenta są najbardziej popularne.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?