Brytyjczycy wolą srebrne

(mp)
Fot. Peugeot
Fot. Peugeot
O zakupie auta mogą decydować jego cena, osiągi lub...kolor nadwozia.

O zakupie auta mogą decydować jego cena, osiągi lub…kolor nadwozia. W zeszłym roku Brytyjczycy najczęściej nabywali srebrne samochody.

 

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

Niemal co trzeci klient brytyjskich salonów samochodowych wybierał pojazd w kolorze srebrnym. W 2003 r. sprzedano na Wyspach ponad 836 tys. takich aut. Na niebieski samochód zdecydowało się 616 tys. kupujących, a na czarny 382 tys. Mniejszym zainteresowaniem cieszyły się auta czerwone, szare i zielone.

 

Zdaniem psychologów dobór koloru pojazdu wynika z postrzegania samego siebie. Osoby silne i agresywne będą kupowały samochody czerwone w przeciwieństwie do osób spokojnych, które chętniej zdecydują się na niebieskie. Na decyzję o nabyciu samochodu w konkretnym kolorze wpływ może mieć także tradycja marki. Do niedawna Ferrari produkowało jedynie czerwone auta, przez co właśnie takie pojazdy włoskiego producenta są najbardziej popularne.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty