Breitling for Bentley

Wiesław Litewski
Dwie firmy – ta sama pasja tworzenia doskonałych mechanizmów, połączenie prestiżu i jakości, to samo poczucie wyjątkowości pod symbolem uskrzydlonego „B”. Breitling, lider mechanicznych chronografów, Bentley – twórca legendarnych samochodów, wspólny duch tworzenia rzeczy dla kolekcjonerów.

Pewnego dnia drogi obu firm się spotkały i to zaowocowało powstaniem kolekcji unikalnych chronografów. Narodziła się kolekcja Breitling for Bentley dedykowana legendzie światowej motoryzacji. Brytyjska elegancja i szwajcarska tradycja.

Zakładając swój pierwszy zakład zegarmistrzowski w St. Imier w roku 1884, Leon Breitling zdecydował się iść w kierunku tworzeniu zegarków technicznych oraz precyzyjnych liczników. Dzięki jego wkładowi w prace rozwojowe związane z chronografami (pokazanie jednego z pierwszych chronografów naręcznych, wynalezienie pierwszego dociskowego w 1915 r., rozdzielenie funkcji start/stop oraz funkcji resetowania w roku 1923, stworzenie drugiego, niezależnego przycisku w 1934 r.) firma szybko uzyskała międzynarodową reputację. Zegarki naręczne Breitlinga stały się poszukiwane przez pilotów oraz przez miłośników dobrej motoryzacji.

Jako młody inżynier i miłośnik nowości technicznych, Walter Owen Bentley rozpoczął swoją karierę w udoskonalaniu i rozwijaniu silników samolotowych. W roku 1919 skierował swoje zainteresowania w kierunku samochodów i stworzył Bentley Motors Ltd., i jednocześnie swój pierwszy model: 3-litrowego Bentley’a. Jego pasją były wyścigi samochodowe, starał się rozwijać silniki w kierunku większej mocy i niezawodności. Jego szybkie samochody odnosiły znaczące sukcesy w największych światowych wyścigach m.in. w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Fot. Breitling
Fot. Breitling

Bentley 6.75 i Bentley GT

Efekty współpracy pojawiły się w roku 2004 w modelu Bentley Continental GT, który został uznany za najpiękniejszy samochód świata. To wyróżnienie zostało dodatkowo "okraszone" zwycięstwem zespołu Bentley’a w legendarnym 24-godzinnym wyścigu na torze Le Mans.
Dwa nowe modele chronografów Bentley 6.75 i GT zostały wkrótce dołączone i uzupełniły kolekcję Breitling for Bentley, zegarków prestiżowych o nadzwyczajnej jakości technicznej.
Breitling opracował również limitowaną serię (50 sztuk) klasycznego modelu 6.75.
Podobnie jak z innymi zegarkami z tej kolekcji, jest to ukłon w stronę zacnej brytyjskiej firmy motoryzacyjnej i nawiązuje do tradycyjnego wzoru elementów, które można odnaleźć w tych luksusowych samochodach.

Co więcej, uwagę od razu przykuwa nowa tarcza zrobiona z kości słoniowej z trzema małymi tarczami i czerwonymi wskazówkami na godzinach 3, 6 i 9, która przypomina deski rozdzielcze samochodów Bentley. Tył zegarka to pięcioramienna gwiazda osadzona 0.30 karatowymi diamentami, która do złudzenia przypomina felgi tych dostojnych limuzyn.

Nowy Breitling w desce rozdzielczej Bentleya

W roku 2002 Breitling rozpoczął bardzo prestiżową współpracę z Bentleyem, mając swój udział w zaprojektowaniu zegarka na desce rozdzielczej dla Continentala GT. Od tego czasu, zegarek Breitlinga jest montowany w modelach Continental Flying Spur (4-drzwiowa limuzyna) oraz w modelu GTC ze składanym dachem.

Jedną z sensacji Moto Show we Frankfurcie we wrześniu 2007 r. był Bentley Continental Speed, udoskonalona wersja GT Coupe, którego powstanie było zainspirowane słynnym modelem "Speed" z lat 20. XX w. Wyposażony w silnik V12 o mocy 610 KM, może uzyskać prędkość 326 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sek. Continental GT Speed to najmocniejszy obecnie model w historii Bentley’a.

Aby uczcić to wielkie wydarzenie, Breitling zaprojektował od nowa zegar na desce rozdzielczej w nowym modelu Continental GT Speed. Luksus jest jeszcze bardziej odczuwalny, gdy spojrzymy na pozłacany symbol "uskrzydlonego B" na zegarze, oraz posrebrzane wskazówki. Aby zwiększyć odczucie dynamiki, wskazówka minutowa została odchudzona, a godziny 12, 3, 6, 9 są naznaczone czterema powiększonymi cyframi oznaczającymi kwadranse.

Fot. Breitling
Fot. Breitling

Bentley Mark VI

1946 rok, pierwszy, legendarny model Mark VI opuszcza nową fabrykę w Crewe
w Anglii - miejsce gdzie te słynne samochody są produkowane do dnia dzisiejszego. Dzięki nawiązanej współpracy Breitling ożywia legendę prezentując specjalną wersję chronografu
Bentley Mark VI opracowanego zgodnie z tradycją i prestiżem kolekcji.

Zegarek ma specjalny mechanizm z automatycznym naciągiem Kaliber 26B z centralnym sekundnikiem (chronometr z certyfikatem COSC), a na odwrocie zegarka jest wybity symbol Bentleya (uskrzydlone B).

Mulliner Perpetual
Fot. Breitling
Fot. Breitling

Bentley Mulliner, to perła w koronie Bentley’a. Najwyższej klasy specjaliści (właściwie można ich nazwać artystami w tym co tworzą) uzyskują z metalu, drewna i skóry efekty mające zaspokoić wszelkie pragnienia przyszłych właścicieli Bentey’ów. Szalona dbałość o szczegóły, o ich jakość i elegancję musi odpowiadać prestiżowi marki, gdzie łączy się tradycja z elegancką i nowoczesną technologią.

Mulliner Perpetua Chronograf został opracowany w tym samym duchu ekskluzywności. Zastosowany mechanizm Grande Complication to cud techniki zegarmistrzowskiej o poziomie możliwym do osiągnięcia dla nielicznych mistrzów w tej branży. Stworzony z ok. 500 części jest tak zaprogramowany, aby mógł wskazywać datę, dzień, tydzień, miesiąc, porę roku, fazy księżyca obliczając wszelkie zmiany związane z latami przestępnymi. Trzynaście wskazówek pokazuje te wszystkie informacje z największą dokładnością. Mechanizm posiada oficjalny certyfikat Swiss Official Chronometr Testing Institute (COSC).

Tak jak samochód Bentley Mulliner jest adresowany do nielicznych odbiorców, tak i Bentley Mulliner Perpetual Chronograph jest zegarkiem dla wyjątkowych znawców i koneserów. Jest on wyprodukowany w ściśle limitowanych seriach: 100 sztuk w różowym złocie i 50 sztuk w białym

Fot. Breitling
Fot. Breitling

złocie.

Mulliner Tourbillon Chronograph

Jest to zegarek bardzo rzadko spotykany. Jego produkcja to tylko 2 sztuki miesięcznie. Zamiarem producenta jest wyprodukowanie tylko paru tysięcy egzemplarzy, właściwie cała produkcja odbywa się "pod zamówienia" przyszłych właścicieli Bentley’ów, każdy zegarek ma oznakowanie przyszłego właściciela. Składając zamówienie, właściciel może wybrać rodzaj obudowy (platyna, złoto żółte/białe/różowe), kolor tarczy oraz rodzaj i wyrób paska ze skóry krokodyla. Indeksy zostały wykonane ręcznie z macicy perłowej.
Jak przyjemnie jest być bogatym i móc wybrać sobie pasek do zegarka...

Bentley Motors T

Pierwszym modelem tej fascynującej kolekcji był Bentley Motors chronograf zaprezentowany w 2006 r. w bardzo specjalnej serii. Nazwany Bentley Motors T jest rozpoznawalny dzięki swojemu sportowemu wyglądowi. Kolejnym elementem wyjątkowości jest medalion na odwrocie zegarka

Fot. Breitling
Fot. Breitling

przedstawiający sylwetki trzech najbardziej legendarnych modeli Bentley’a w jego historii: Speed 6, R-Type Continental oraz Continental GT.

Oryginalność wyglądu idzie w parze z wyjątkową jakością techniczną zegarka. Jest on wyposażony w unikalny mechanizm nazwany "30-sekundowym chronografem". Centralna wskazówka wykonuje pełny obrót w pół minuty, a nie jak to bywa w normalnych zegarkach w 60 sekund. Umożliwia to super dokładny odczyt czasu z dokładnością do 1/8 sekundy. Jest to mechanizm własny Breitlinga Kaliber 25B, posiadający oficjalny certyfikat chronometru podobnie jak pozostałe mechanizmy firmy. Dodatkową unikalną nowością techniczną zastosowaną w tym zegarku jest zmienny tachometr pozwalający dokonywać pomiaru średniej prędkości w dowolnym czasie w zależności od przejechanego dystansu lub osiągniętej prędkości. Ten chronograf jest produkowany w wersji stalowej oraz w limitowanej do 500 sztuk serii w różowym złocie.

Wiek XX to czas wielkich dokonań obu firm działających oddzielnie, ale dbających wspólnie, aby prestiż historycznego emblematu słynnego brytyjskiego producenta samochodów uskrzydlonego "B" trwał.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie