Bez dodatkowego badania

(mp)
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Koniec z dodatkowymi badaniami technicznymi pojazdów, których koszt naprawy po wypadku przekraczał 2000 zł.

Według przepisów, które wejdą w życie 21 września dodatkowe badanie będzie konieczne jedynie wtedy, gdy uszkodzenia w samochodzie zagrażają bezpieczeństwu w ruchu drogowym - np. dotyczą układu hamulcowego.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

- Na tej regulacji skorzystają przede wszystkim klienci zakładów ubezpieczeń. Do tej pory często mieli oni wątpliwości, z jakiego powodu mają obowiązek przeprowadzić dodatkowe badanie techniczne swojego pojazdu. Ponadto spadną koszty i skróci się czas likwidacji szkody. Koszt badań stanowił bowiem część odszkodowania - mówi Marcin Tarczyński analityk Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Do tej pory auto musiało przejść dodatkowe badania techniczne, jeżeli jego naprawa po wypadku była droższa niż 2000 zł. Nie miało znaczenia, jaki był rodzaj uszkodzenia. Tymczasem jeździmy coraz droższymi samochodami i naprawa warta 2000 zł może dotyczyć choćby uszkodzenia lusterek czy błotników. Naprawa takich elementów nie powinna skutkować dodatkowymi badaniami technicznymi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty