Wartością, do której odnoszą się nowe oznaczenia, jest moc poszczególnych modeli podawana w kilowatach (kW). W ten sposób Audi wprowadza dodatkową klasyfikację modeli, ze względu na różne poziomy wydajności. Każdy z tych poziomów identyfikowany będzie przez kombinację dwóch cyfr. Dla przykładu: cyfra “30” pojawi się na tyle wszystkich modeli mających moc od 81 do 96 kW. Cyfra “45” przypisana będzie mocy od 169 do 185 kW. Modele najwyższej mocy – powyżej 400 kW – identyfikowane będą cyfrą “70”. Za każdym razem, oznaczeniu cyfrowemu towarzyszyć będzie oznaczenie typu silnika – TFSI, TDI, g-tron i e-tron.
Oznaczenia cyfrowe wskazujące na poziomy wydajności modeli wzrastać będą w przedziałach co pięć, i reprezentować będą ustaloną hierarchię mocy jednostek napędowych w ramach poszczególnych serii modelowych i w odniesieniu do ogólnego podziału modelowego marki Audi. Zatem według nowej nomenklatury, w przyszłości gama modelowa sięgać będzie od Audi Q2 30 TFSI o mocy 85 kW, do Audi Q7 50 TDI o mocy 200 kW. Szczególne miejsce w ofercie Audi zarezerwowano dla najbardziej rozbudowanych wersji samochodów najwyższych mocy – modeli typu S, RS oraz Audi R8. One, że względu na swą wyjątkową pozycję w portfolio czterech pierścieni, pozostaną przy swych klasycznych nazwach.
Zmiany rozpoczną się już jesienią 2017, wraz z wejściem do sprzedaży nowego Audi A8. Pierwszym z dwóch oznaczanych według nowej nomenklatury modeli, będzie ten wyposażony w silnik 3.0 TDI o mocy 210 kW. Jego nowa nazwa to Audi A8 50 TDI. Kolejną będzie wersja z jednostką napędową 3.0 TFSI 250 kW – od jesieni A8 55 TFSI.
W nadchodzących miesiącach, wszystkie serie modelowe Audi wchodzące na rynek, z chwilą pojawienia się w sprzedaży otrzymają nowe oznaczenia wydajności. Oznaczenia pozostałych serii modelowych znajdujących się obecnie w ofercie, zmienione będą latem roku 2018, w ramach wymiany roku modelowego.
Warto dodać, że zmiana oznaczeń na niezwiązane z pojemnością nie będzie faktyczną nowością w Audi - w Chinach były one w użyciu od dawna. Przykładowo - już w 2012 r. A6L występowało w wersjach 30 FSI, 35 FSI czy 50 TFSI, natomiast aktualną generację A3 można było nabyć w wersji 35 TFSI i 45 TFSI, zaś A1 jako 30 TFSI.
Zobacz także: Renault Megane Grandtour w naszym teście Jak
Polecamy: Co oferuje Kia Picanto?

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?