Bazowym założeniem dla nowego XV jest filozofia "Urban Adventure". Mówi ona, że samochód będzie perfekcyjnie dostosowany do ekscytującego, energicznego, a jednocześnie bezstresowego poruszania sie po mieście.
**CZYTAJ TAKŻE
Szpiegowskie zdjęcie Subaru BRZSubaru Forester 2.0 Diesel**
Nadwozie o wymiarach 4 450 mm długości, 1 780 mm szerokości i 1 570 mm wysokości, wyróżnia się masywnymi nadkolami. Wrażenie to potęgowane jest przez plastikowe nakładki chroniące powłokę lakierniczą przy kołach oraz dolnych krawędziach zderzaków. Przednią część nadwozia zdobi charakterystyczny dla japońskiej marki sześciokątny grill oraz wąskie reflektrory. Jak zapewnia producent, przetłoczenia i krawędzie przedniego zderzaka zostały zaprojektowane w taki sposób, aby maksymalnie obniżyć opór powietrza, a tym samym zużycie paliwa.
We wnętrzu nowego crossovera odnajdziemy wysokiej jakości materiały wykończeniowe oraz wiele przestrzeni dla pasażerów. Olbrzymia w tym zasługa rozstawu osi, który wynosi aż 2 635 mm. Dostęp do kabiny ułatwiają duże kąty otwarcia drzwi. Przestrzeń bagażowa auta wspomagana jest dodatkowo przez liczne schowki na drobne przedmioty usytuowane w dogodnych miejscach. Deska rozdzielcza o układzie horyzontalnym została wyposażona w wielofunkcyjny wyświetlacz MFD, który może pokazywać np. aktualny poziom zużycia paliwa lub komunikaty o stanie systemów aktywnego bezpieczeństwa.
Pod maską Subaru XV znajdą się dwa silniki benzynowe oraz jeden turbodiesel. Wszystkie jednostki posiadają konstrukcję typu boxer (o przeciwległych cylindrach). Motory benzynowe będą miały pojemność 1.6 (115 KM) oraz 2.0 (150 KM) litrów. Silnik wysokoprężny to znana z innych modeli japońskiej marki dwulitrowa jednostka generująca 150 KM. Wszystkie motory przeszły szereg modyfikacji mających na celu obniżenie zużycia paliwa,
a także poprawę osiągów. Inżynierowie Subaru skupili się na obniżeniu tarcia wewnątrz ruchomych elementów silnika oraz zwiększeniu wydajności układu dolotowego i wydechowego. Auto będzie także wyposażone w system start&stop, co z pewnością korzystnie wpłynie na emisję CO2 oraz konsumpcję paliwa.
Nowością w ofercie japońskiego producenta będzie bezstopniowa skrzynia biegów Lineartronic, która zamiast pasa klinowego wykorzystuje łańcuch. Auto posiada stały napęd na 4 koła. O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów będą dbały poduszki i kurtyny powietrzne oraz kilka systemów stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji.
Auto pojawi się w salonach na przełomie 2011 i 2012 roku. Subaru nie podało jeszcze cen modelu XV.
Weź udział w akcji serwisu motofakty.pl: "ChcemyTaniego Paliwa" - podpisz petycję do rządu
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?