Nowy silnik w ofercie Range Rovera

(pp/ip)
Fot. Range Rover
Fot. Range Rover
Gama silników Range Rovera powiększyła się ostatnio o nową jednostkę V6. Ten 3-litrowy silnik wyposażono w kompresor, dzięki czemu generuje 340 KM. W Polsce, Range Rover z tym motorem będzie oferowany na przełomie września i października 2013 roku.
Fot. Range Rover
Fot. Range Rover

Trzylitrowa jednostka LR-V6 Supercharged została opracowana przez inżynierów Land Rovera, bazując na 5-litrowym silniku LR-V8, który był szeroko stosowany w Range Roverze ostatniej generacji. Jednostka 3.0 V6 wykorzystuje kilka rozwiązań znanych już z większego V8, jak np. bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu czy aluminiowy blok.

Silnik LR-V6 został zaprojektowany tak, by generować wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów. Wartość 450 niutonometrów dostępna jest w przedziale 3 000 a 5 000 obr/min. Jednostka generuje moc maksymalną 340 KM przy 6500 obr/min.

Nowy, 24-zaworowy silnik został zbudowany w oparciu o lekki blok ze stopów aluminium, a podpory wału korbowego zostały podwójnie (krzyżowo) zamocowane, zwiększając sztywność układu i tym samym lepszą kulturę pracy. Głowice wykonane w technologii czterozaworowej zostały wykonane z recyklingowego aluminium.

Zaworami steruje system DIVCT (Dual Independent Variable Cam Timing), który jest aktywowany przez moment obrotowy powstały w wyniku ruchu zaworów ssących oraz wydechowych. System zmiennych faz rozrządu pracuje w całym przedziale obrotów w zakresie do 150 stopni na sekundę, aby zoptymalizować wartości mocy, momentu obrotowego oraz niskiego zużycia paliwa. Trzylitrowa jednostka została połączona z 8-biegową, automatyczną skrzynią ZF 8HP70.

Ponadto, aby zapewnić bezpieczną głębokość brodzenia samochodu do 900 milimetrów, wszystkie paski napędowe, alternator, kompresor klimatyzacji, a także pompa wspomagania i rozrusznik zostały zabezpieczone przed działaniem wody.

Ceny Range Rovera z tym silnikiem nie są jeszcze znane.

Typ silnikaV6, 24 zawory, DIVCT (Dual Independent Variable Cam Timing), bezpośredni wtrysk paliwa, doładowanie mechaniczne
Pojemność silnika (cm3)2995
Średnica tłoka/skok (mm)84.5/89.0
Moc maks. (KM)340
Maks. moment obr. (Nm)450
Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)7,4
Prędkość maksymalna (km/h)210
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty