Chevrolet Cruze z napędem elektrycznym

(red)
General Motors ogłosił rozpoczęcie projektu mającego na celu zbadanie potrzeb rynkowych i akceptacji wśród klientów w Korei dla aut z napędem elektrycznym. Do projektu włączono flotę pojazdów z napędem elektrycznym zbudowanych na bazie modelu Cruze.
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet

Dzięki współpracy nad rozwojem tego projektu pomiędzy firmami GM DAT, LG Chem oraz LG Electronics, elektryczne modele Chevroleta Cruze staną się częścią floty demonstracyjnej, która zostanie uruchomiona początkowo w Seulu, stolicy Korei Południowej.

Projekt ten ma na celu poszerzenie wiedzy i możliwości koncernu GM w obszarze elektryfikacji samochodów, w tym w zakresie napędów elektrycznych, akumulatorów, kontroli mocy i ładowania. Dzięki projektowi, na podstawie eksploatacji w rzeczywistych warunkach, uzyskane zostaną dane o poziomie akceptacji wśród klientów dla pojazdów z napędem elektrycznym, a także informacje o ich zachowaniach podczas prowadzenia takich pojazdów i ładowania akumulatorów, przy jednoczesnym współdzieleniu kosztów i zasobów.

Flota demonstracyjna modelu Chevrolet Cruze EV (skrót od Electric Vehicle, który oznacza pojazd z napędem elektrycznym) będzie pierwszą wprowadzoną na drogi flotą pełnowymiarowych sedanów z napędem elektrycznym, które będą zasilane akumulatorami firmy LG Chem i układami napędowymi (np.silnik/inwertor) firmy LG Electronics.

Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet

Uruchomiona w Korei Południowej flota demonstracyjna będzie składała się z różnych wersji modelu Chevrolet Cruze oraz Lacetti Premiere.

Chevrolet EV jest wyposażony w akumulator o pojemności 31 kWh, generujący maksymalną moc 150 kW. Flota demonstracyjna będzie szczegółowo nadzorowana w celu obliczenia zasięgu, który pojazd tego rozmiaru może osiągnąć w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Według testów przeprowadzonych przez LG Chem pojazdy te mogą osiągnąć zasięg nawet do 160 km (100 mil). Samochody biorące udział w projekcie charakteryzują się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h (60 mil/h) w 8,2 sekundy, przy maksymalnej prędkości na poziomie 165 km/h (102,5 mili/h).

Korzystając z typowego gniazdka domowego o napięciu 220 v, model Cruze EV może zostać naładowany "do pełna" już w 8-10 godzin. Jednym z celów floty demonstracyjnej jest także sprawdzenie specjalnego oprogramowania do szybkiego ładowania akumulatorów, które może znacząco skrócić czas ładowania.

Podczas gdy w innych modelach zestawy akumulatorowe zajmują powierzchnię bagażową samochodu, w Chevrolecie Cruze EV akumulatory zostały zamontowane w podwoziu. Pozwala to uzyskać taką samą pojemność przestrzeni bagażowej, jak w konwencjonalnych pojazdach z silnikami spalinowymi.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty