Założenia tego projektu były od początku szalone: samochód ma rozwijać moc ponad 700 KM, a jego wygląd zewnętrzny ma
w pełni zdradzać jego możliwości. Modyfikacja silnika była trudnym i czasochłonnym przedsięwzięciem. Pod maską zainstalowano dwa kompresory ROTREX-a C38-61. Cały system doładowania, chłodzenia, układ dolotowy i nowy system smarowania opracowano specjalnie dla tego samochodu przez firmę TTS Performance. W układzie wydechowym zastosowano sportowy tłumik Abt uwalniający z tego potężnego silnika równie potężny dźwięk.
Po wielu godzinach strojenia silnika na hamowni ostatecznie udało się uzyskać imponujące osiągi jednostki napędowej: moc maksymalna to ponad 710 KM a moment obrotowy sięga daleko ponad 600 Nm. To wyjątkowe R8 przyśpiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 s, sprint od 0 do 200 km/h zajmuje 9,2 s. Przyspieszanie kończy się dopiero przy prędkości 328 km/h i wynika z długości przełożeń skrzyni biegów. W przeniesieniu tak potężnej mocy na skrzynię biegów pomaga sportowe sprzęgło z okładzinami z kevlaru, wyprodukowane specjalnie dla tego samochodu.
Niezbędne były także modyfikacje zawieszenia i układu hamulcowego. R8 V8 GTR otrzymało sportowe gwintowane zawieszenie. Ze względu na jego uniwersalność i zaawansowaną technologię, zdecydowano się zastosować KW Variant 3 HLS 4 z regulacją wysokości, twardości i siły odbicia. To zawieszenie ma także inną, bardzo przydatną w aucie sportowym funkcję:
system hydraulicznego podnoszenia nadwozia na przedniej i tylnej osi, który pozwala na uniesienie samochodu o 35 mm przy pokonywaniu przeszkód. System hamulcowy ze stalowymi tarczami zastąpiono najbardziej wydajnymi hamulcami ceramicznymi, na przedniej i tylnej osi.
Audi R8 V8 GTR otrzymało całkowicie nowy wygląd, a wszystkie elementy nadwozia które zastosowano są lżejsze od fabrycznych. Pakiet aerodynamiczny Abt Sportsline dla modelu R8 GTR obejmuje elementy wykonane z karbonu: przedni i tylni zderzak, progi boczne, powiększone boczne wloty powietrza, tylne skrzydło i boczne lusterka (z wyścigowego Audi R8 LMS).
Pokrywa silnika wykonana została z karbonu, a szyba z poliwęglanu z otworami poprawiającymi chłodzenie komory silnika (także z wyścigowego Audi R8 LMS). Dla zmniejszenia masy samochodu zamontowano przednią maskę wykonaną z karbonu. Lżejsze od seryjnych są także felgi Abt CR Superlight. Na przedniej osi koła mają rozmiar 9 x 19” ze sportowymi oponami Michelin Pilot Sport CUP 235/35 R19, tylną oś wyposażono w felgi 11 x19” z oponami 305/30 R19. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów udało się zmniejszyć masę samochodu o 60 kg, co znacząco wpłynęło na jego właściwości jezdne.
Dla pełni kontroli nad samochodem w kabinie znalazł się zestaw trzech zegarów DEFI Advance BF, które wskazują wartości: ciśnienia doładowania, ciśnienia oleju, temperatury gazów wylotowych. We wnętrzu auta zastosowano miłe dla oka detale takie jak welurowe dywaniki z grafiką Abt Sportsline. Poprawiono także system car audio dzięki stacji multimedialnej Alpine IVA D800R.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?