750 kilometrów na jednym ładowaniu

(ip)
Ekipa emitowanego w telewizji VOX programu auto mobil chciała przekonać się, do czego zdolny jest mistrz elektrycznego zasięgu Opel Ampera‑e i czy zdoła przejechać trasę między najbardziej wysuniętymi na wschód i na zachód miastami Niemiec na jednym ładowaniu. fot. Opel
Ekipa emitowanego w telewizji VOX programu auto mobil chciała przekonać się, do czego zdolny jest mistrz elektrycznego zasięgu Opel Ampera‑e i czy zdoła przejechać trasę między najbardziej wysuniętymi na wschód i na zachód miastami Niemiec na jednym ładowaniu. fot. Opel
Udostępnij:
Ekipa emitowanego w telewizji VOX programu auto mobil chciała przekonać się, do czego zdolny jest mistrz elektrycznego zasięgu Opel Ampera‑e i czy zdoła przejechać trasę między najbardziej wysuniętymi na wschód i na zachód miastami Niemiec na jednym ładowaniu.

Trasa z Görlitz do Akwizgranu liczyła 750 kilometrów. Przy oficjalnie potwierdzonym zasięgu 520 kilometrów, zmierzonym zgodnie z nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC), elektryczny Opel może poszczycić się znacznie lepszym wynikiem pod tym względem niż jego aktualny najbliższy rywal.

Ekipa emitowanego w telewizji VOX programu auto mobil chciała przekonać się, do czego zdolny jest mistrz elektrycznego zasięgu Opel Ampera‑e i czy zdoła
Ekipa emitowanego w telewizji VOX programu auto mobil chciała przekonać się, do czego zdolny jest mistrz elektrycznego zasięgu Opel Ampera‑e i czy zdoła przejechać trasę między najbardziej wysuniętymi na wschód i na zachód miastami Niemiec na jednym ładowaniu.

fot. Opel

Opel Ampera-e równie imponująco zaprezentował się podczas testów w warunkach zbliżonych do profilu prędkości określonego w światowej zharmonizowanej procedurze badania pojazdów lekkich (WLTP; skrócona procedura testowa): na podstawie tego testu inżynierowie oszacowali zasięg na poziomie 380 kilometrów w cyklu mieszanym. Oczywiście zasięg w codziennym użytkowaniu zmienia się w zależności od stylu jazdy kierowcy oraz czynników zewnętrznych. Właśnie tę informację postanowili zweryfikować Albert Königshausen, szef działu testów programu _auto mobil _emitowanego na kanale VOX, oraz prowadzący ten program Alexander Bloch. Pod koniec sierpnia obaj panowie wyruszyli z Görlitz standardowym Oplem Amperą‑e. Trasa wiodła przez cały kraj, w kierunku Akwizgranu.

Dziennikarze zmieniali się za kierownicą i cierpliwie posuwali się kilometr za kilometrem, zazwyczaj z prędkością między 40 a 50 km/h, starając się w pełni wykorzystywać system hamowania z odzyskiwaniem energii, który pozwala doładowywać akumulator Ampery‑e w czasie wytracania prędkości. W podróży spędzili w sumie 25 godzin i 30 minut. Pojawiły się też „czynniki zewnętrzne”. Objazdy wydłużyły trasę o 20 kilometrów i właśnie na tyle przed tablicą z nazwą miejscowości Aachen (Akwizgran) skończył się prąd. Przy całkowicie wyczerpanym akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 60 kWh licznik wskazywał 754,9 kilometra. Taką odległość udało się przejechać na jednym ładowaniu!

Ampera‑e łączy funkcjonalność z oszczędnością i temperamentem

Ekipa emitowanego w telewizji VOX programu auto mobil chciała przekonać się, do czego zdolny jest mistrz elektrycznego zasięgu Opel Ampera‑e i czy zdoła
Ekipa emitowanego w telewizji VOX programu auto mobil chciała przekonać się, do czego zdolny jest mistrz elektrycznego zasięgu Opel Ampera‑e i czy zdoła przejechać trasę między najbardziej wysuniętymi na wschód i na zachód miastami Niemiec na jednym ładowaniu.

fot. Opel

Oprócz wyjątkowo dużego zasięgu, mierząca 4,16 metra długości Ampera oferuje także sporo miejsca dla pięciu osób oraz bagażnik o pojemności 381 litrów (1274 litry przy złożonych siedzeniach). Jest to możliwe dzięki oszczędzającej przestrzeń konstrukcji z akumulatorami o dużej pojemności zintegrowanymi z podłogą pojazdu. „Das Elektroauto” zapewnia również typową dla Opla znakomitą cyfrową łączność: Ampera‑e jest wyposażona w system multimedialny IntelliLink najnowszej generacji, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, oraz system Opel OnStar.

Zobacz także: Dacia Sandero 1.0 SCe. Budżetowe auto z oszczędnym silnikiem

Polecamy. Co oferuje Kia Picanto?

Opel Ampera‑e elektryzuje także temperamentem. Elektryczny silnik rozwija moc odpowiadającą 150 kW/204 KM i dostępny natychmiast moment obrotowy 360 Nm. Uzyskiwane dzięki niemu przyspieszenie od 0 do 50 km/h w zaledwie 3,2 sekundy i od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy jest porównywalne z osiągami samochodów sportowych. Zwiększenie prędkości w średnim zakresie obrotów od 80 do 120 km/h trwa zaledwie 4,5 sekundy, co jest szczególnie ważne podczas wyprzedzania. Prędkość maksymalna została ograniczona do 150 km/h w celu zwiększenia zasięgu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie