„W nocy z czwartku na piątek, ok. 1:00, zamkniemy na dwie godziny ruch na Zakopiance w Głogoczowie, w rejonie budowy kładki dla pieszych. W tym czasie będziemy montować na podporach konstrukcję kładki dla pieszych” - zapowiedział przedstawiciel GDDKiA.
Montowana kładka waży osiem ton, ma 33 m długości i 2,3 m szerokości.
Jak wyjaśnił Michna, nowe przejście nad Zakopianką zastąpi dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Kładka powstaje na trzech podporach – dwie są po obu stronach dk7, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec 6 metrów nad drogą. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind. Według GDDKiA nowa kładka poprawi bezpieczeństwo pieszych.
Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Prace powinny się zakończyć jesienią tego roku.
Według pomiarów odcinkiem Zakopianki w Głogoczowie każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych.
Przedstawiciel GDDKiA przypomniał, że kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji mających poprawić bezpieczeństwo pieszych przechodzących przez Zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki: obok skrzyżowania dk7 z ul. Świetlistą; w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska; przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie. Ich budowa jest częścią przebudowy Zakopianki w tej miejscowości. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.
ZOBACZ TAKŻE: Autostrady w Polsce. Dobre wiadomości dla kierowców
Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstanie kolejna kładka, w Mogilanach – prace już trwają. Wkrótce zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod dk7, który będzie służył również pieszym.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt powstaje w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły powinny być gotowe do końca 2025 roku.(PAP)
Źródło:
Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?