XV950 i XV950R to dwa bliźniaczo do siebie podobne motocykle typu boober. Wersja R ma mieć sportowy charakter, do tego regulowane zawieszenie z tyłu typu Piggy Back oraz system ABS w standardzie. Inne różnice widoczne są głównie w stylistyce.
Ich sercem jest chłodzony powietrzem silnik V-twin o pojemności 942 cm3, który wytwarza moment obrotowy 80 Nm przy 3000 obr/min, a wszystko to dzięki konstrukcji SOHC z czterema zaworami na cylinder i kompaktowej komorze spalania. Cylindry są powleczone kompozytem ceramicznym, a same tłoki są wykonane z kutego aluminium.
W modelu XV950, Yamaha zmieniła układ dolotowy silnika i filtr powietrza, który został zamontowany po prawej stronie silnika. Zwinną jazdę zapewnia krótki, 1570 mm, rozstaw osi, a zwiększone tłumienie zostało osiągnięte dzięki odpowiedniemu ustawieniu amortyzatorów. W celu zachowania wyglądu bobbera, modele XV950 zostały wyposażone w nowo zaprojektowane, 12-ramienne, odlewane koła, z oponami w rozmiarze 100/90-19 z przodu i 150/80-16 z tyłu.
Dodatkowo charakter motocykli podkreśla pojedynczy, okrągły reflektor, okrągłe światło tylne LED, dodatki ze stali nierdzewnej i zmniejszone, stalowe błotniki. Cena nowych modeli nie została jeszcze ujawniona.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?