Nowa odmiana up'a otrzymała nazwę eco up! i w dalszym ciągu posiada 3-cylindrowy silnik o pojemności 1-litra. Napędzana gazem CNG jednostka generuje 68 KM i 90 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na osiągnięcie prędkości 164 km/h. Z kolei sprint od 0 do 100 km/h trwa 16,3 sekundy.
Z zewnątrz, wersja eco up! wyróżnia się jedynie innym napisem na pokrywie bagażnika. Zawór do tankowania gazu umieszczono bowiem pod standardową klapką wlewu paliwa. Ponadto, na tablicy zegarów pojawił się wskaźnik poziomu gazu CNG, zaś seryjny komputer pokładowy wzbogacono o dodatkowe opcje zużycia tego paliwa.
Producent wyposażył eco up! również m.in. w system start&stop, odzyskiwania energii z hamowania oraz opony o niższych oporach toczenia. Dzięki temu, pojazd jest w stanie pokonać 100 km zużywając zaledwie 2,9 kg CNG. W Niemczech, jest to równoznaczne z wydatkiem 3 euro. Pod tym względem, eco up! jest jednym z najtańszych w eksploatacji pojazdów na rynku.
Pomimo wyposażenia up!-a w instalację CNG, auto w dalszym ciągu posiada zbiornik na benzynę. Korzystając z gazu, samochód jest w stanie przejechać 380 km, zaś na benzynie kolejne 220. Ceny eco up! w Polsce nie są jeszcze znane.
Debiut tego modelu na rynku spodziewany jest w I kwartale 2013 roku.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?