VW Polo R WRC - nowa rajdówka Pawła Dytki. Zobacz zdjęcia i film

Sławomir Draguła
VW Polo R WRC - nowa rajdówka Pawła Dytki. Zobacz zdjęcia i film
VW Polo R WRC - nowa rajdówka Pawła Dytki. Zobacz zdjęcia i film
Udostępnij:
Paweł Dytko, jeden z najlepszych polskich kierowców wyścigowych i rajdowych  zaprezentował właśnie nowy samochód - Volkswagena Polo R WRC, którym będzie startował w nadchodzącym sezonie.

- Jestem już po pierwszych jazdach nowym wozem. Dla mnie była to ogromna frajda, bo po tylu miesiącach ciężkiej pracy całego zespołu udało się w końcu zasiąść za kierownicą polówki - mówi Paweł Dytko, kierowca rajdowy i wyścigowy z Nysy, czwarty w tegorocznych Górskich Samochodowych Mistrzostwach Europy.

Volkswagen Polo R WRC ma turbodoładowany, ponad 400-stu konny silnik, napęd na cztery koła i niewiele ponad 1200 kilogramów, wagi dzięki czemu do 100 km/h przyspiesza w niecałe 4 sekundy.
  
zobacz także Nowa wyścigówka Pawła Dytki - zobacz zdjęcia

- A to powoduje, że naprawdę ciężko ogarnąć tego potworka - mówi Dytko. - W czasie pierwszych testów to była taka zabawa autem. Na pewno muszę się przestawić i zmienić troszkę styl jazdy. Po kilkunastu latach prowadzenia wielkich i długich Mitsubishi Lancerów Evo przesiadłem się bowiem do krótkiego i zwinnego Volkswagena Polo.

Zobacz Pawła Dytkę w akcji za kierownicą Volkswagena Polo R WRC:

Jak przyznaje Dytko, samochód na razie prowadzi się dość nerwowo. - Dopiero po dłuższych testach uda mi się go dobrze poustawiać, a co za tym idzie opanować i jeździć znacznie szybciej niż Mitsubishi - dodaje rajdowiec.

Pomysł na budowę tego prototypu pojawił się w głowie Pawła Dytki podczas tegorocznych startów w Mistrzostwach Europy w wyścigach górskich.

- Nasz VW Polo jest egzemplarzem testowym i doświadczalnym. Docelowo planujemy zbudować bardzo lekkie nadwozie oparte na konstrukcji rurowej, tak żeby całe auto wagowo zbliżyło się do magicznej wartości 1000 kilogramów, bo dopiero wtedy samochód może być piekielnie szybki - mówi Dytko.

Rajdowiec czeka teraz z niecierpliwością na nowe, krajowe regulaminy techniczne na sezon 2012, które powinny dopuszczać do startu w Mistrzostwach Polski takie "bolidy" z tak dużym zakresem przeróbek konstrukcyjnych.

- Wtedy podejmiemy decyzję, czy starujemy w pełnym cyklu w Polsce, czy w Europie, a być może poświęcimy się nowemu projektowi - starcie w najsłynniejszym i najdłuższym wyścigu górskim na świecie – „Pikes Peak International Hill Climb”, który jest rozgrywany w lipcu w amerykańskim stanie Kolorado - mówi Paweł Dytko. - Jego trasa ma prawie 20 kilometrów długości i metę zlokalizowaną na wysokości ponad 4300m n.p.m ! Zobaczymy, wszystko zależy od podejścia sponsorów i wielkości budżetu.

 

Sławomir Draguła

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie