VW Golf po tuningu

Joanna Kalinowska
fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski
Udostępnij:
Jedną z najczęściej tuningowanych marek samochodów jest Volkswagen, w szczególności model Golf.

Rzeczywiście, daje duże możliwości przeróbek.
 

fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski

Przykładowy egzemplarz Golfa III został poddany tuningowi w sposób tzw. "clean look", obejmując dość szeroki zakres modyfikacji. Począwszy od zmian w wyglądzie zewnętrznym Golfa, właściciel wymienił i zmodernizował zderzak przedni poprzez usunięcie kierunkowskazów, instalując produkt firmy  DIETRICH CONCEPT RS. Tylny zderzak zespolił z dokładką Rieger’a, dopracowując szczegóły - zderzak jest wygładzony, a tablica rejestracyjna została przeniesiona w specjalną wnękę od Daewoo Matiza. Tylna klapa została "spłaszczona" po usunięciu rejestracji, zamka, emblematu VW, wycieraczki oraz poprzez zespolenie spoilera, wzorowanego na Toyocie Corolii.

fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski

Konieczne było usunięcie światła stopu. Progi założono nowe, z firmy FK, a maska od reflektorów została przedłużona w sposób zmierzający do osiągnięcia efektu "bad look"( złe oko). Założony został wlot powietrza od Mitsubishi Lancer Evo VII, ale już np. przednia atrapa powstała w oparciu o własny pomysł właściciela. Dodatkowo konieczne okazało się zlikwidowanie klamek w drzwiach oraz zamontowanie siłowników wraz z centralką, usunięcie listew bocznych oraz migaczy z nadkoli. Drobiazgami, które nadały ostatecznego szlifu są zainstalowane  reflektory HELLA od Golfa IV (stroboskopy w halogenach), lampy FK typ Lexus, lusterka SUPERSPORT typ M3 wraz z migaczami, końcówka wydechu ULTER typ 21, do tego tajemniczo przyciemnione wszystkie szyby folią ARMORLITE.

fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski

 

Obraz tuningu byłby niepełny bez wzmianki o modyfikacji zawieszenia. Założono amortyzatory i sprężyny progresywne FK (65 mm), tarcze wentylowane i nawiercane BREMBO, klocki FERODO Racing, rozpórki kielichów - przód EIBACH, tył JACKY, felgi AEZ ICON 5, opony BFGoodrich 195/50 R15. Końcowy akcent to pomalowane na żółto zaciski i bębny.

 

Ten Golf ma jeszcze ciekawe rozwiązania audio, a wyposażenie w sprzęt do roztaczania głośnej muzy został dobrany raczej z tej górnej półki.

fot. Leszek Małkowski
fot. Leszek Małkowski

Jego zasadniczymi elementami są : radio/CD/Mp3 PIONEER DEH-P7500MP, głośniki MB QUARK; dwa w drzwiach oraz dwa gwizdki na słupkach, dwie zwrotnice MB QUARK, wzmacniacz: ALPINE V12 pięciokanałowy oraz subwoofer INFINITI KAPPA o średnicy 30 cm i 1200V. Koszt samego sprzętu grającego to około 15 tys. zł.

 

Łatwo policzyć, że w zaokrągleniu za takiego Golfa można by kupić spokojnie lekko przechodzoną Subaru Imprezę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie