Konstrukcja auta opiera się na produkowanym od 2008 roku modelu XC60, dlatego też z zewnątrz, oba pojazdy różnią się jedynie detalami. Najważniejsze zmiany ukryto bowiem pod nadwoziem. Sercem układu napędowego XC60 Plug-in Hybrid Concept jest turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2-litrów, który generuje 280 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje on z motorem elektrycznym zapewniającym dodatkowe 70 KM i 200 Nm.
Auto może poruszać się w trzech trybach pracy. Pierwszy z nich, Pure, wykorzystuje jedynie energię elektryczną. Pozwala on na zeroemisyjną jazdę z niewielką prędkością na dystansie do 50 km. W trybie Hybrid, obie jednostki pracują jednocześnie, nie wykorzystując jednak całej dostępnej mocy. Dzieje się tak dopiero po aktywowaniu opcji Power. Należy jednak pamiętać, że w tym trybie znacznie wzrasta zużycie paliwa.
XC60 Plug-in Hybrid Concept posiada napęd na obie osie. Jednak moc jest przekazywana na tylne koła dopiero w momencie, gdy przednie stracą przyczepność.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?