Używany Volkswagen Tiguan II (2016 - 2023). Poznaj jego wady i zalety

Kamil Rogala
Ceny używanych Tiguanów drugiej generacji z początkowych lat produkcji zaczynają się od około 80 000 złotych za godne uwagi egzemplarze.
Ceny używanych Tiguanów drugiej generacji z początkowych lat produkcji zaczynają się od około 80 000 złotych za godne uwagi egzemplarze. Volkswagen
Volkswagen Tiguan stanowi fascynującą ofertę dla osób poszukujących przestronnego i solidnie wykonanego samochodu. Czy jest to alternatywa dla Golfa? Bardziej można go uznać za konkurencję dla Passata, szczególnie dla tych, którzy oczekują od pojazdu większej wszechstronności i nieco lepszych zdolności terenowych, co pozwala bez obaw wybrać się na polne drogi. Niestety dobrze wyposażone i zadbane egzemplarze mogą być dosyć kosztowne.

Oczywiście, jak to zazwyczaj bywa w przypadku modeli Volkswagena w tej klasie, oferta jednostek napędowych jest bardzo bogata. Dodatkowo, każda jednostka była dostępna w kilku wariantach mocy, oferując różne skrzynie biegów oraz rodzaje napędu. W przypadku silników benzynowych wybór jest szeroki, przy czym wiele zależy od roku produkcji danego egzemplarza. Początkowo dostępny był silnik 1.4 TSI o mocy od 125 do 150 KM. W 2018 roku nastąpiła pewna zmiana, wraz z pojawieniem się jednostki 1.5 TSI o mocy 130 i 150 KM. Nie brakuje także słynnego 2.0 TSI o mocy od 190 do aż 320 KM w wersji topowej R. W przypadku jednostek wysokoprężnych wybór jest bardziej ograniczony. W ofercie można znaleźć silnik 1.6 TDI, chociaż był on dostępny przez stosunkowo krótki okres. Kluczową jednostką w tym segmencie jest 2.0 TDI, dostępne w zakresie mocy od 115 do 240 KM. Dla tych, którzy poszukują nowoczesnych rozwiązań, dostępna jest także wersja z napędem hybrydowym typu plug-in, oparta na silniku 1.4 TSI. Warto jednak dodać, że jest to opcja, która pojawiła się stosunkowo niedawno, więc może być trudniejsza do znalezienia na rynku wtórnym.

Poza opisanymi poniżej problemami z jednostkami napędowymi, warto zwrócić uwagę na stan skrzyń biegów DSG, w których mechatronika bywa ich słabym punktem. Mimo że ich wytrzymałość znacząco poprawiła się w porównaniu do tych montowanych w pierwszej generacji Tiguana, czasami nawet w pojazdach o niskim przebiegu można dostrzec niedoskonałości w ich pracy. Mogą objawiać się one szarpaniem, głośną pracą lub metalicznymi dźwiękami. Po osiągnięciu przebiegu około 150 tysięcy kilometrów mogą pojawić się awarie, a ich naprawa może być dość kosztowna.

Innymi potencjalnymi problemami mogą być sporadyczne kłopoty z elektroniką, takie jak występowanie błędów aktywnego tempomatu lub systemu Front Assist, które czasami mogą ustąpić po ponownym uruchomieniu pojazdu. Jeśli te problemy są uciążliwe, warto skonsultować się z autoryzowanym serwisem – być może konieczna jest aktualizacja oprogramowania. W starszych modelach często pojawiają się także problemy z elektrycznym hamulcem postojowym, który może blokować się w losowych przypadkach. Systemy takie jak Start/Stop, czujniki parkowania czy Auto Hold czasami również bywają kapryśne.
Jednostki napędowe w samochodach marki Volkswagen są dość wymagające i zaniedbania w zakresie konserwacji mogą prowadzić do awarii. Wystarczy kilka lat zaniedbań i unikania serwisu w autoryzowanym punkcie, aby samochód znacząco stracił na jakości. Szczególnie w przypadku silników wysokoprężnych często występują problemy z osprzętem np. układem recyrkulacji spalin czy filtrem cząstek stałych (DPF). Chociaż producent określa żywotność paska rozrządu na ponad 200 tysięcy kilometrów, mechanicy zalecają kontrolę i ewentualną wymianę co około 150 tysięcy kilometrów. Podobnie jest z interwałami wymiany oleju – warto skrócić zalecany przebieg pomiędzy wymianami do maksymalnie 10-12 tysięcy kilometrów, aby dbać o zdrowie silnika.

Ceny używanych Tiguanów drugiej generacji z początkowych lat produkcji zaczynają się od około 80 000 złotych za godne uwagi egzemplarze. Ogłoszeń jest sporo - w popularnym serwisie jest ich blisko 800. Przykładowo model z 2018 roku z silnikiem 2.0 TDI o mocy 115 KM i przebiegiem 55 000 km to koszt ponad 100 000 złotych. Za dobrze wyposażony wariant z tego samego roku, ale ze 190-konnym silnikiem i napędem na cztery koła, z podobnym przebiegiem, trzeba zapłacić blisko 130 000 złotych.

Używany Volkswagen Tiguan II. Podsumowanie

Volkswagen Tiguan stanowi fascynującą ofertę dla osób poszukujących przestronnego i solidnie wykonanego samochodu. Czy jest to alternatywa dla Golfa? Bardziej można go uznać za konkurencję dla Passata, szczególnie dla tych, którzy oczekują od pojazdu większej wszechstronności i nieco lepszych zdolności terenowych, co pozwala bez obaw wybrać się na polne drogi. Niestety dobrze wyposażone i zadbane egzemplarze mogą być dosyć kosztowne.

Używany Volkswagen Tiguan II zalety:

  • bardzo ładna stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach;
  • przestronne wnętrze i duży bagażnik;
  • sporo wersji wyposażeniowych i silnikowych;
  • ogromny wybór na rynku wtórnym.

Używany Volkswagen Tiguan II wady:

  • bardzo wysokie ceny za zadbane i dobrze wyposażone egzemplarze;
  • warto uważać na zaniedbane egzemplarze z mocniejszymi silnikami i skrzynią DSG.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty