Oczywiście, jak to zazwyczaj bywa w przypadku modeli Volkswagena w tej klasie, oferta jednostek napędowych jest bardzo bogata. Dodatkowo, każda jednostka była dostępna w kilku wariantach mocy, oferując różne skrzynie biegów oraz rodzaje napędu. W przypadku silników benzynowych wybór jest szeroki, przy czym wiele zależy od roku produkcji danego egzemplarza. Początkowo dostępny był silnik 1.4 TSI o mocy od 125 do 150 KM. W 2018 roku nastąpiła pewna zmiana, wraz z pojawieniem się jednostki 1.5 TSI o mocy 130 i 150 KM. Nie brakuje także słynnego 2.0 TSI o mocy od 190 do aż 320 KM w wersji topowej R. W przypadku jednostek wysokoprężnych wybór jest bardziej ograniczony. W ofercie można znaleźć silnik 1.6 TDI, chociaż był on dostępny przez stosunkowo krótki okres. Kluczową jednostką w tym segmencie jest 2.0 TDI, dostępne w zakresie mocy od 115 do 240 KM. Dla tych, którzy poszukują nowoczesnych rozwiązań, dostępna jest także wersja z napędem hybrydowym typu plug-in, oparta na silniku 1.4 TSI. Warto jednak dodać, że jest to opcja, która pojawiła się stosunkowo niedawno, więc może być trudniejsza do znalezienia na rynku wtórnym.
Poza opisanymi poniżej problemami z jednostkami napędowymi, warto zwrócić uwagę na stan skrzyń biegów DSG, w których mechatronika bywa ich słabym punktem. Mimo że ich wytrzymałość znacząco poprawiła się w porównaniu do tych montowanych w pierwszej generacji Tiguana, czasami nawet w pojazdach o niskim przebiegu można dostrzec niedoskonałości w ich pracy. Mogą objawiać się one szarpaniem, głośną pracą lub metalicznymi dźwiękami. Po osiągnięciu przebiegu około 150 tysięcy kilometrów mogą pojawić się awarie, a ich naprawa może być dość kosztowna.
Innymi potencjalnymi problemami mogą być sporadyczne kłopoty z elektroniką, takie jak występowanie błędów aktywnego tempomatu lub systemu Front Assist, które czasami mogą ustąpić po ponownym uruchomieniu pojazdu. Jeśli te problemy są uciążliwe, warto skonsultować się z autoryzowanym serwisem – być może konieczna jest aktualizacja oprogramowania. W starszych modelach często pojawiają się także problemy z elektrycznym hamulcem postojowym, który może blokować się w losowych przypadkach. Systemy takie jak Start/Stop, czujniki parkowania czy Auto Hold czasami również bywają kapryśne.
Jednostki napędowe w samochodach marki Volkswagen są dość wymagające i zaniedbania w zakresie konserwacji mogą prowadzić do awarii. Wystarczy kilka lat zaniedbań i unikania serwisu w autoryzowanym punkcie, aby samochód znacząco stracił na jakości. Szczególnie w przypadku silników wysokoprężnych często występują problemy z osprzętem np. układem recyrkulacji spalin czy filtrem cząstek stałych (DPF). Chociaż producent określa żywotność paska rozrządu na ponad 200 tysięcy kilometrów, mechanicy zalecają kontrolę i ewentualną wymianę co około 150 tysięcy kilometrów. Podobnie jest z interwałami wymiany oleju – warto skrócić zalecany przebieg pomiędzy wymianami do maksymalnie 10-12 tysięcy kilometrów, aby dbać o zdrowie silnika.
Ceny używanych Tiguanów drugiej generacji z początkowych lat produkcji zaczynają się od około 80 000 złotych za godne uwagi egzemplarze. Ogłoszeń jest sporo - w popularnym serwisie jest ich blisko 800. Przykładowo model z 2018 roku z silnikiem 2.0 TDI o mocy 115 KM i przebiegiem 55 000 km to koszt ponad 100 000 złotych. Za dobrze wyposażony wariant z tego samego roku, ale ze 190-konnym silnikiem i napędem na cztery koła, z podobnym przebiegiem, trzeba zapłacić blisko 130 000 złotych.
Używany Volkswagen Tiguan II. Podsumowanie
Volkswagen Tiguan stanowi fascynującą ofertę dla osób poszukujących przestronnego i solidnie wykonanego samochodu. Czy jest to alternatywa dla Golfa? Bardziej można go uznać za konkurencję dla Passata, szczególnie dla tych, którzy oczekują od pojazdu większej wszechstronności i nieco lepszych zdolności terenowych, co pozwala bez obaw wybrać się na polne drogi. Niestety dobrze wyposażone i zadbane egzemplarze mogą być dosyć kosztowne.
Używany Volkswagen Tiguan II zalety:
- bardzo ładna stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach;
- przestronne wnętrze i duży bagażnik;
- sporo wersji wyposażeniowych i silnikowych;
- ogromny wybór na rynku wtórnym.
Używany Volkswagen Tiguan II wady:
- bardzo wysokie ceny za zadbane i dobrze wyposażone egzemplarze;
- warto uważać na zaniedbane egzemplarze z mocniejszymi silnikami i skrzynią DSG.

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?