Używany Volkswagen Passat B6. Niemiecki przebój

Motofakty.pl
Używany Volkswagen Passat B6Kupując Passata szóstej generacji wejdziemy w posiadanie samochodu nowoczesnego i komfortowego, przyjemnego w codziennej eksploatacji, ale także problematycznegofot. Marek Perczak
Używany Volkswagen Passat B6Kupując Passata szóstej generacji wejdziemy w posiadanie samochodu nowoczesnego i komfortowego, przyjemnego w codziennej eksploatacji, ale także problematycznegofot. Marek Perczak
Udostępnij:
Passat to obok Golfa najpopularniejszy model Volkswagena. Czy używana, szósta generacja niemieckiej limuzyny klasy średniej zasługuje na rekomendację?

Passat B6 był produkowany w latach 2005-2010. Gamę silników benzynowych tworzyły dwie odmiany 1.4 TSI (122 i 150 KM), wolnossący 1.6 o mocy 102, 1.6 FSI (115 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa, 1.8 TSI (160 KM), 2.0 FSI (150 KM), 2.0 TSI (200 KM), 3.2 FSI VR6 (250 KM) oraz 3.6 FSI VR6 (300 KM). Dwa najmocniejsze motory występowały wyłącznie w konfiguracji z napędem 4Motion. W przypadku słabszych wersji napęd na obie osie był opcją. Zainteresowani zakupem Passata z dieslem mają do wyboru trzy silniki w różnych wersjach. Najnowszym z nich jest 105-konny 1.6 TDI. Pozostałe dwie to 1.9 TDI (105, KM) i 2.0 TDI (110, 120, 122, 136, 140, 143 i 170 KM).

Można polecić następujące silniki:
1.6 TDI – oszczędny i solidny
1.9 TDI – ekonomiczny i tani w utrzymaniu;
2.0 FSI – dobry silnik benzynowy, rzadko się psuje. Jedyna wada - zimą w mieście na krótkich trasach potrafi spalić 13 litrów benzyny, co gorsza, paliwo zalecane to Pb98. Ale już w trasie jego zużycie schodzi do 8,5 l, dynamiczny i elastyczny
2.0 TDI CR (po 2008 r.) – godny polecenia, rozwiązano wady jednostki 2.0 TDI PD

Auta z początku produkcji dostępne na rynku wtórnym to głównie dwulitrowe, 140-konne diesle. Stosunkowo często można spotkać także 150-konnego benzyniaka 2.0 FSI oraz 105-konne 1.9 TDI. Niedoceniana jest szczególnie ta ostatnia wersja, która zdaniem wielu kierowców cierpi na niedobór mocy. Do jazdy po mieście pary w zupełności mu wystarcza. Pewien niedostatek można odczuć w trasie, kiedy podczas wyprzedzania redukujemy bieg i chcemy szybko przyspieszyć. Niedostatek mocy 1.9 TDI rekompensuje niską awaryjnością. Układ wtryskowy auta opiera się na niezawodnych, elektromagnetycznych pompowtryskiwaczach, które nie lubią złej jakości paliwa, ale też nie psują się po pierwszym tankowaniu na podrzędnej stacji.

Używany Volkswagen Passat B6Kupując Passata szóstej generacji wejdziemy w posiadanie samochodu nowoczesnego i komfortowego, przyjemnego w codziennej
Używany Volkswagen Passat B6

Kupując Passata szóstej generacji wejdziemy w posiadanie samochodu nowoczesnego i komfortowego, przyjemnego w codziennej eksploatacji, ale także problematycznego

fot. Marek Perczak

W Passacie B6 stosunkowo często wysiada elektroniczna blokada kolumny kierowniczej. Zazwyczaj po włożeniu kluczyka do stacyjki kontrolka kierownicy świeci wówczas na czerwono i nie gaśnie. Nowa blokada kosztuje 400 zł. Pojawiają się też usterki systemu doświetlania zakrętów, wynikające zazwyczaj z uszkodzenia modułu. W zależności od tego, czy wystarczy wymienić moduł, czy trzeba kupić całą lampę, koszt naprawy waha się między 1200 a 2500 zł. Drobna, ale denerwująca usterka to uszkodzenie przycisku uruchamiającego hamulec ręczny (koszt wymiany ok. 130 zł). Korozja? Na forach internetowych można znaleźć wpisy skarżących się na nią użytkowników. Najczęściej atakuje drzwi i tylną klapę.

Jest klima i elektryka
Wystarczająco dobrze jest wyposażona już wersja Comfortline. Auto ma m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat oraz sterowane elektrycznie wszystkie szyby i boczne lusterka. Te ostatnie są dodatkowo podgrzewane. Oczywiście standardem są systemy ABS i ESP oraz komplet przednich i bocznych poduszek powietrznych. Na zewnątrz od niższej wersji Trendline różnią ją m.in. chromowane listwy wokół okien i na zderzakach.

Używany Volkswagen Passat B6Kupując Passata szóstej generacji wejdziemy w posiadanie samochodu nowoczesnego i komfortowego, przyjemnego w codziennej
Używany Volkswagen Passat B6

Kupując Passata szóstej generacji wejdziemy w posiadanie samochodu nowoczesnego i komfortowego, przyjemnego w codziennej eksploatacji, ale także problematycznego

fot. Marek Perczak

Miejsca jest pod dostatkiem. Zarówno z przodu jak i z tyłu. Passatem komfortowo mogą podróżować cztery dorosłe osoby i dziecko. Bagażnik sedana mieści 565 litrów. Bez rozkładania foteli jest tylko o 38 litrów mniejszy od wersji kombi. Wykończenie Passata B6 jest niezłe, chociaż do perfekcji trochę mu brakuje. Część materiałów jest miękka, ale zarówno na kokpicie, jak i tapicerce drzwi nie brakuje też twardych plastików. Ocenę dodatkowo obniża trzeszczenie całości na nierównościach. Tapicerka foteli jest natomiast miękka i ładna.

Na co zwrócić uwagę przy kupowaniu:
- Korozja. Jeśli samochód nie był uszkodzony, małe ogniska mogą pojawiać się w rejonie tylnej klapy i w okolicach ozdobnych listew na drzwiach. Problem klapy dotyczy szczególnie wersji kombi i okolicy świateł oświetlających tablicę rejestracyjną.
- Historia wypadkowa. Bardzo ważne! Volkswagen Passat nie jest autem tanim w naprawach, dlatego nieprofesjonalnie naprawione samochód po poważniejszej kolizji może być skarbonką bez dna. Dość powiedzieć, że nowy reflektor ksenonowy kosztuje ponad 2000 zł. Warto sprawdzić, czy działa doświetlanie zakrętów (jeśli jest). Aby sprawdzić, czy samochód nie był rozbity patrzymy na numery szyb, ślady lakierowania na obrzeżach elementów i uszczelkach.

Używanego Volkswagena Passata B6 można znaleźć za niecałe 20 tys. zł. Na takie auta zwykle nie warto zwracać uwagi. Dobrze utrzymany, bezwypadkowy Passat będzie droższy. Samochody z pewnego źródła i w ciekawych konfiguracjach wciąż potrafią kosztować przeszło 30 tys. zł.

Rynkowi konkurenci:
- Toyota Avensis
- Honda Accord
- Opel Vectra
- Ford Mondeo

Średnie części zamiennych: ASO (zamiennik)
Rozrząd – komplet: 750 zł (630 zł)
Sprzęgło – komplet (bez koła dwumasowego): 1100 zł (700 zł)
Tarcze hamulcowe – przód (szt.): 305 zł (155 zł)
Klocki hamulcowe – przód: 320 zł (145 zł)
Końcówka drążka kierowniczego: 180 zł (39-74 zł)
Łącznik stabilizatora: 125 zł (69 zł)
Amortyzator przedni: 410 zł (165-220 zł)
Przedni reflektor (ksenon): 2550 zł (1350 zł)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie