Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używana Toyota Corolla E21. Poznaj jej wady i zalety

Kamil Rogala
Bazową hybrydą jest napęd 1.8 Hybrid o mocy 122 KM i momencie obrotowym 142 Nm.
Bazową hybrydą jest napęd 1.8 Hybrid o mocy 122 KM i momencie obrotowym 142 Nm. Toyota
Toyota Corolla E21, czyli dwunasta generacja tego popularnego przedstawiciela segmentu C to propozycja dla tych, którzy szukają przede wszystkim oszczędnego napędu i bezproblemowej eksploatacji. Trzeba za to sporo zapłacić, bo model ten świetnie trzyma wartość, ale na rynku wybór najróżniejszych wersji jest ogromny i każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Jak na Toyotę przystało, oferta silnikowa jest mocno ograniczona i na pozór mało zróżnicowana, ale jeśli ktoś szuka oszczędnego auta do płynnej, spokojnej jazdy, na pewno nie będzie rozczarowany. Podstawą od początku produkcji dwunastej generacji był silnik benzynowy 1.2 Turbo D4-T o mocy 116 KM i momencie obrotowym 185 Nm, który gwarantował dość przyzwoite osiągi tj. przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,3 sekundy i prędkość maksymalną 195 km/h. Średnie spalanie zdaniem producenta to 5,8 l/100 km. Silnik ten był w ofercie tylko na początku produkcji i dość szybko został zastąpiony przez napędy hybrydowe.

Bazową hybrydą jest napęd 1.8 Hybrid o mocy 122 KM i momencie obrotowym 142 Nm. Auto z tą jednostką jest dość ospałe i jeśli ktoś planuje częste wyjazdy z rodziną, w tym aucie będzie to dość męczące. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 11 sekund, ale dla odmiany spalanie jest bardzo niskie i średnio oscyluje w okolicach 4 l/100 km. Najpopularniejszym i w sumie najlepszym wyborem dla tego modeli jest układ 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 184 KM i momencie obrotowym 190 Nm.
Jednostka spalinowa generuje 152 KM i 190 Nm, zaś moc silnika elektrycznego to 28 KM. Te parametry przekładają się na całkiem niezłe osiągi, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 8 sekund, a prędkość maksymalna to 180 km/h. O sporcie oczywiście nie ma mowy, ale spalanie jest rewelacyjne – około 4 l/100km. Można również znaleźć model z silnikiem benzynowym 1.5 VVT-i, ale był on oferowany tylko w wersji sedan.

Używana Toyota Corolla E21. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Pomimo niewielkich problemów z elektryką i elektroniką, zwłaszcza z przestarzałym systemem info-rozrywki, Toyota Corolla to samochód bezproblemowy i wykazujący się ponadprzeciętną niezawodnością. Przy wyborze silnika 1.2 Turbo koniecznie należy sprawdzić stan osprzętu i zawartość książki serwisowej, ponieważ regularne przeglądy oraz szybkie diagnozowanie ewentualnych problemów to klucz do długiej i bezproblemowej eksploatacji. Ponadto silniki w Corolli są wyposażone w łańcuchy rozrządu, więc nie ma potrzeby wymiany pasków, chyba że auto ma znaczny przebieg. W modelach wyprodukowanych przed październikiem 2019 roku przeprowadzono akcję serwisową polegającą na wymianie pompy paliwa. Przy zakupie warto sprawdzić, czy dany egzemplarz był objęty tą akcją i czy wymiana została dokonana.

W dniu publikacji na popularnym serwisie z ogłoszeniami widocznych było przeszło 900 ogłoszeń dotyczących Toyoty Corolli E21, więc jest w czym przebierać. Warto jednak pamiętać, że część tych aut to samochody pochodzące z firmowych flot, więc należy być czujnym i sprawdzać książkę serwisową, historię pojazdu itp. Przykładowo egzemplarz z 2019 roku z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM i przebiegiem 30 000 kilometrów to koszt około 80 000 złotych. Za wersję z silnikiem 2.0 Hybrid z 2021 roku z przebiegiem 40 000 kilometrów trzeba zapłacić już 140 000 złotych.

Używana Toyota Corolla E21 zalety:

  • trzy wersje nadwoziowe do wyboru i sporo wariantów wyposażenia;
  • niezbyt dynamiczne, ale bardzo oszczędne jednostki napędowe;
  • ciekawa stylistyka, szczególnie w odmianie GR Sport;
  • całkiem nieźle wykonane i wyposażone wnętrze;
  • spory i praktyczny bagażnik w wersji TS (kombi).

Używana Toyota Corolla E21 wady:

  • trochę staromodny system i niedopracowane moduły wsparcia i bezpieczeństwa;
  • bazowe napędy są dość ospałe, a skrzynia CVT nie poprawia sytuacji;
  • przestarzały system info-rozrywki;
  • wysoka cena zadbanych egzemplarzy.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty