Unowocześnione silniki Energy dCi w Renault

(ip)
Renault Master, Fot: Renault
Renault Master, Fot: Renault
Od roku 2013 w samochodach Master montowane będą unowocześnione silniki Renault Energy dCi 100 oraz Energy dCi 125. Te nowe konstrukcje znacznie poprawią zużycie paliwa (nawet o 1 litr na 100 km) przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2 (nawet do 26 g CO2 na km) . Już dziś Master wyróżnia się doskonałymi parametrami w tym zakresie, spalając 7,4 litra paliwa na 100 km i emitując 195 g CO2 na km.

Takie parametry to efekt dwuetapowego procesu. W zeszłym roku inżynierowie odpowiadający za układy przeniesienia napędu

Renault Master, Fot: Renault
Renault Master, Fot: Renault

ogłosili, że udało im się zmniejszyć zużycie paliwa o 0,6 litra na 100 km1. Następnie najlepsze już wówczas na rynku parametry zostały uzupełnione o technologię Stop&Start oraz funkcję odzyskiwania energii, jaka towarzyszy hamowaniu i zwalnianiu.

Układ Stop&Start, który wyłącza silnik, gdy kierowca zatrzyma pojazd, odcina całkowicie dopływ paliwa oraz emisję CO2 i substancji szkodliwych. Taka technologia przynosi największe korzyści w warunkach jazdy miejskiej. Technologie te przyczyniają się do oszczędności rzędu nawet 0,4 litra na 100 km oraz do zmniejszenia emisji CO2 o 10 g na km, co oznacza,
że standardowy van L2H2 o mocy 125 KM emituje zaledwie 195 g CO2 na km i spala jedynie 7,4 litra paliwa na 100 km.

Układ Energy Smart Management, czyli inteligentne zarządzanie energią, to układ, którego zadaniem jest odzyskiwanie energii towarzyszącej hamowaniu i zwalnianiu. Dzięki temu alternator jest wykorzystywany tylko w fazie optymalnego poboru.

We Francji można składać zamówienia na podstawowe wersje  New Master Energy dCi 100 i 125. Nowe modele kosztują o 300 EUR (plus VAT) więcej niż ich konwencjonalne odpowiedniki (bez układu Stop&Start), lecz inwestycja w nową technologię zwraca się po około półtora roku. W Polsce silniki z układem Stop&Start dostępne są dla nadwozia typu furgon oraz podwozie z podwójną kabiną, a dopłata wynosi 2 000 zł brutto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty