UConnect. Przyjazny kierowcy system multimedialny

Motofakty.pl
Nowy Fiat TipoPrzeróżne opcje, zakładki i przyciski. Pokładowe systemy multimedialne, które w założeniu powinny ułatwiać kierowcy życie, często je komplikują. Nie jest to jednak regułą. Montowany do nowego Fiata Tipo system UConnect jest przyjazny i prosty w obsłudze.Fot. Fiat
Nowy Fiat TipoPrzeróżne opcje, zakładki i przyciski. Pokładowe systemy multimedialne, które w założeniu powinny ułatwiać kierowcy życie, często je komplikują. Nie jest to jednak regułą. Montowany do nowego Fiata Tipo system UConnect jest przyjazny i prosty w obsłudze.Fot. Fiat
Przeróżne opcje, zakładki i przyciski. Pokładowe systemy multimedialne, które w założeniu powinny ułatwiać kierowcy życie, często je komplikują. Nie jest to jednak regułą. Montowany do nowego Fiata Tipo system UConnect jest przyjazny i prosty w obsłudze.
Nowy Fiat TipoPrzeróżne opcje, zakładki i przyciski. Pokładowe systemy multimedialne, które w założeniu powinny ułatwiać kierowcy życie, często je komplikują.
Nowy Fiat Tipo

Przeróżne opcje, zakładki i przyciski. Pokładowe systemy multimedialne, które w założeniu powinny ułatwiać kierowcy życie, często je komplikują. Nie jest to jednak regułą. Montowany do nowego Fiata Tipo system UConnect jest przyjazny i prosty w obsłudze.

Fot. Fiat

Podstawowa wersja systemu multimedialnego UConnect, z gniazdami USB i AUX oraz czterema głośnikami, należy do standardowego wyposażenia nowego Fiata Tipo. Nie wymaga dopłaty już w bazowej wersji kompaktowego sedana, która aktualnie jest oferowana od 42 600 zł. Warto zainwestować 500 zł w zestaw głośnomówiący Bluetooth, czyli technologię bezprzewodowej komunikacji, która pozwala na sparowanie samochodu z telefonem komórkowym. Po połączeniu „komórki” można bez obaw o mandat i punkty karne dzwonić lub odbierać połączenia przychodzące.

Za 1500 zł Fiat oferuje system multimedialny UConnect z 5-calowym ekranem dotykowym LCD. W bogatszych odmianach Easy i Lounge należy on do wyposażenia standardowego. Obsługa UConnect jest banalnie prosta i w niczym nie różni się od sterowania smartfonem. Wystarczy kliknąć palcem w umieszczony centralnie na środku deski rozdzielczej ekran, aby np. wyszukać ulubioną stację radiową. W skład UConnect z ekranem dotykowym wchodzi również zestaw głośnomówiący Bluetooth. Jeżeli zdecydujemy się na dopłacenie 300 zł za wielofunkcyjną kierownicę, rozpoczęcie rozmowy nie będzie wymagało nawet odrywania rąk od kierownicy – wystarczy sięgnąć kciukiem do umieszczonego na jednym z jej ramion przycisku. Warto dodać, że zarówno wielofunkcyjna kierownica, jak i system multimedialny UConnect z Bluetooth są standardem w wersjach Easy, Lounge i specjalnych wariantach Opening Edition oraz Opening Edition Plus.

Nowy Fiat TipoPrzeróżne opcje, zakładki i przyciski. Pokładowe systemy multimedialne, które w założeniu powinny ułatwiać kierowcy życie, często je komplikują.
Nowy Fiat Tipo

Przeróżne opcje, zakładki i przyciski. Pokładowe systemy multimedialne, które w założeniu powinny ułatwiać kierowcy życie, często je komplikują. Nie jest to jednak regułą. Montowany do nowego Fiata Tipo system UConnect jest przyjazny i prosty w obsłudze.

Fot. Fiat

Coraz powszechniejszym elementem wyposażenia samochodów segmentu C jest fabryczna nawigacja. Tego typu urządzenia nie mogło zabraknąć w nowym sedanie Fiata. System został opracowany we współpracy z firmą TomTom. Wykorzystująca 5-calowy ekran nawigacja UConnect NAV poprowadzi kierowcę do wskazanego celu wykorzystując mapy 3D. Dzięki bezpłatnym i stale aktualizowanym informacjom o ruchu drogowym TMC (ang. Traffic Message Channel) ominiemy zakorkowane ulice, oszczędzając jednocześnie paliwo.

UConnect NAV ma również wbudowany moduł Bluetooth z możliwością tzw. streamingu muzyki, czyli odtwarzania przez samochodowy system audio plików muzycznych znajdujących się w naszym telefonie. Kolejną funkcjonalnością UConnect NAV jest możliwość odczytywania SMS-ów, co zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Decydując się na doposażenie w nawigację nowego Fiata Tipo w wersji Pop, trzeba przygotować 3000 zł. W wersjach Easy i Lounge ta opcja jest o połowę tańsza. Najlepszą z możliwych decyzji będzie wybranie pakietu Tech Easy. Za 2000 zł otrzymamy nawigację UConnect NAV oraz tylne czujniki parkowania.

Nowy Fiat TipoPrzeróżne opcje, zakładki i przyciski. Pokładowe systemy multimedialne, które w założeniu powinny ułatwiać kierowcy życie, często je komplikują.
Nowy Fiat Tipo

Przeróżne opcje, zakładki i przyciski. Pokładowe systemy multimedialne, które w założeniu powinny ułatwiać kierowcy życie, często je komplikują. Nie jest to jednak regułą. Montowany do nowego Fiata Tipo system UConnect jest przyjazny i prosty w obsłudze.

Fot. Fiat

Zasługującym na rekomendację dodatkiem jest kamera cofania z dynamicznym torem jazdy. Kamera zdecydowanie ułatwia parkowanie tyłem, zwłaszcza w na ciasnych parkingach przy centrach handlowych. Aby ją uruchomić, wystarczy wrzucić wsteczny bieg, a obraz z umieszczonej z tyłu szerokokątnej kamery wyświetli się na centralnym wyświetlaczu. Dodatkowo na ekranie pojawią się kolorowe linie, które będą wskazywać tor jazdy naszego samochodu w zależności od tego, w którym kierunku ruszymy kierownicą.

Fiat oferuje kamerę do samochodów wyposażonych w system multimedialny UConnect z 5-calowym wyświetlaczem. Kosztuje 1200 zł. Także w tym przypadku można zaoszczędzić, wybierając pakiet Business Lounge za 2500 zł. Obejmuje on kamerę cofania z dynamicznym torem jazdy, nawigację UConnect NAV, tylne czujniki parkowania, podłokietnik dla pasażerów drugiego rzędu oraz fotel kierowcy z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego. Cennikowa cena wszystkich wymienionych dodatków wynosi 5000 zł.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty