Tru 140S i Code 130R - prototypy od Chevroleta

(pp) źródło: autoevolution.com
Historia Chevroleta miała swój początek w 1911 w Detroit. Nie powinien zatem dziwić fakt, że targi samochodowe w tym mieście są traktowane przez tego producenta wyjątkowo. Podczas tegorocznej wystawy Chevrolet zaprezentował m.in. dwa ciekawe prototypy - Code 130R i Tru 140S.
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet

Stylistyka pierwszego z nich nawiązuje do produkowanego od kilku lat muscle car'a Camaro. Jednak pod jego maską nie odnajdziemy potężnego silnika V8, lecz niewielki motor spalinowy o pojemności 1.4-litra z turbodoładowaniem, który współpracuje z niewielką jednostką elektryczną. Moc całego układu przenoszona jest na tylną oś.

Z kolei model Tru 140S to prototyp kompaktowego coupe. Sercem pojazdu jest, podobnie jak w Code 130R, układ hybrydowy. Jednak w tym modelu Chevrolet zdecydował się na zastosowanie napędu na przednią oś. Choć jest to prototyp i prawdopodobnie nigdy nie trafi do seryjnej produkcji, według zapewnień amerykańskiego producenta, jego cena nie byłaby wyższa, niż 20 tys. dolarów (ok. 70 tys. zł).

- "Te dwa auta stanowią wizję kolejnych aut Chevroleta, które trafią do produkcji w najbliższej przyszłości. Jesteśmy otwarci na opinie naszych nowych, młodych klientów. Według naszych badań, chcą oni pojazdów, które byłyby praktyczne i jednocześnie atrakcyjnie wizualnie. Tru 140S i Code 130R to nasza odpowiedź na te potrzeby" - powiedział Mark Reuss, szef General Motors w Ameryce Północnej.

Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty