Szczegóły wyścigowego Audi R18 e-tron Quattro

(pp) źródło: worldcarfans.com
Audi przedstawiło szczegóły swojego tegorocznego bolidu startującego w wyścigach serii Le Mans. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, model R18 otrzymał napęd hybrydowy.
Fot. Audi
Fot. Audi

Sercem układu napędowego tego pojazdu będzie 510-konny silnik wysokoprężny V6 TDI, który będzie przekazywał moc na tylną oś. Z kolei przednie koła zintegrowane są z system odzyskiwania energii kinetycznej KERS. Rozwiązanie to, oparte na kole zamachowym, zostało przejęte z Porsche 911 GT3 R Hybrid.

Energia odzyskiwana z hamowania trafia w pierwszej kolejności do akumulatorów, a z nich kierowana jest do silników elektrycznych napędzających przednie koła. System ten działa tylko przy współpracy z jednostką spalinową. Nie ma możliwości wykorzystania do napędu wyłącznie silników elektrycznych. Ponadto, układ hybrydowy załącza się przy prędkościach powyżej 120 km/h. Poniżej tej prędkości R18 może korzystać tylko z silnika spalinowego.

Fot. Audi
Fot. Audi

Baterie oraz silniki elektryczne wraz z całym osprzętem sprawiły, że waga pojazdu wzrosła. By to zrekompensować, Audi postanowiło wykorzystać włókno węglowe do produkcji niektórych elementów skrzyni biegów.

Poza modelem R18 e-tron Quattro, Audi przedstawiło również R18 Ultra, które zostało pozbawione technologii hybrydowej i korzysta wyłącznie z silnika TDI.

Debiut obu pojazdów niemieckiego producenta odbędzie się 5 maja podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty