Sercem układu napędowego tego pojazdu będzie 510-konny silnik wysokoprężny V6 TDI, który będzie przekazywał moc na tylną oś. Z kolei przednie koła zintegrowane są z system odzyskiwania energii kinetycznej KERS. Rozwiązanie to, oparte na kole zamachowym, zostało przejęte z Porsche 911 GT3 R Hybrid.
Energia odzyskiwana z hamowania trafia w pierwszej kolejności do akumulatorów, a z nich kierowana jest do silników elektrycznych napędzających przednie koła. System ten działa tylko przy współpracy z jednostką spalinową. Nie ma możliwości wykorzystania do napędu wyłącznie silników elektrycznych. Ponadto, układ hybrydowy załącza się przy prędkościach powyżej 120 km/h. Poniżej tej prędkości R18 może korzystać tylko z silnika spalinowego.
Baterie oraz silniki elektryczne wraz z całym osprzętem sprawiły, że waga pojazdu wzrosła. By to zrekompensować, Audi postanowiło wykorzystać włókno węglowe do produkcji niektórych elementów skrzyni biegów.
Poza modelem R18 e-tron Quattro, Audi przedstawiło również R18 Ultra, które zostało pozbawione technologii hybrydowej i korzysta wyłącznie z silnika TDI.
Debiut obu pojazdów niemieckiego producenta odbędzie się 5 maja podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?