Jak podaje portal Autocar, Porsche chce wykorzystać fakt, iż najwięksi konkurenci Macana, czyli BMW X3 oraz Range Rover Evoque, nie są oferowane z mocnymi jednostkami napędowymi i przedstawić klientom odmianę Turbo. Będzie ona wyposażona w 3.6-litrowy motor V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje 370 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Dzięki współpracy z koncernem Volkswagena, przy budowie Macana inżynierowie Porsche mogli wykorzystać płytę podłogową MLB, na której oparte są konstrukcje dużych aut z napędem na przednią, lub obie osie. Z kolei układ przeniesienia napędu został wprost przejęty od Audi, a tylną oś dodatkowo wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Klienci będą mieli do wyboru dwie siedmiobiegowe przekładnie. Standardowo, Macan będzie wyposażony w skrzynie manualną (tę samą, co nowe 911), a za dopłatą zostanie zamontowana dwusprzęgłowa przekładnia PDK.
Pod względem prowadzenia, auto ma wyznaczać nowe standardy w swojej klasie. - "Gdy wykonaliśmy jazdy testowe, auto przeszło nasze oczekiwania. Prowadzi się bardzo dobrze i moim zdaniem, będzie to najbardziej sportowy model w tej klasie" - powiedział Wolfgang Hatz, szef rozwoju Porsche. Co ciekawe, pomimo braku takich funkcji, jak blokada dyferencjału lub reduktora, auto ma się sprawdzać nie tylko podczas jazdy po równych i asfaltowych drogach.
Mierzące 4,6 m długości, 1,89 m szerokości i 1,65 m wysokości nadwozie Macana, będzie skrywało wnętrze zaprojektowane zgodnie ze standardem innych modeli Porsche. Odnajdziemy w nim wyłącznie materiały wykończeniowe wysokiej jakości, zaś producent nie zapomniał o charakterystycznym elemencie, czyli starterze silnika umieszczonym po lewej stronie kierownicy. Auto będzie oferowało miejsce dla pięciu pasażerów, zaś bagażnik pomieści 520 litrów ładunku. Jest to mniej, niż w przypadku BMW X3.
Poza wspomnianą już jednostką o pojemności 3.6-litra, w ofercie znajdzie się także motor 3-litrowy, który również będzie wspomagany przez dwie turbosprężarki. Niewykluczone, że Macan będzie również napędzany przez silnik Audi 2.0 TFSI o mocy 220 KM.
Porsche zamierza wprowadzić do sprzedaży także odmiany wysokoprężne. Słabsza z nich, wyposażona w dwulitrowy motor TDI o mocy 190 KM, zużywa średnio 6,2 l ON/100 km. Z kolei mocniejsza będzie generowała 250 KM z pojemności 3-litrów.
Nowością ma być odmiana hybrydowa. Nie będzie to jednak samodzielna konstrukcja Porsche, lecz system wprost przejęty z Audi Q5. Benzynowy motor 2.0 TFSI będzie w nim współpracował z niewielkim silnikiem elektrycznym o mocy 55 KM.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?